نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا

نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راههای مبارزه با کرونا

دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی راهبردهای مبارزه با ویروس کرونا جلسه مجازی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی پنج شنبه آینده در سطح وزرای کمیته توجیهی مسئول بهداشت در سازمان همکاری اسلامی و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.
«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل این سازمان گفت: این جلسه اضطراری در پرتو چالش های بی سابقه ای برگزار می شود که کشورهای عضو به دلیل ویروس کووید- ۱۹ با آن روبرو هستند.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه تلاش های کشورهای عضو و چالش های پیش روی روند مبارزه با این ویروس بررسی خواهد شد، افزود: هدف از برگزاری این نشست، تبادل دانش و اطلاعات موجود درباره شیوع ویروس کرونا و رایزنی درباره آن و همچنین ارائه راهبردهایی جهت مهار آن در کشورهای عضو این سازمان است.
کمیته توجیهی مسئول بهداشت در سازمان همکاری اسلامی متشکل از کشورهای عربستان، امارات، مالدیو، پاکستان، موریتانی، چاد، ترکیه، مصر، مالزی، اندونزی و سودان است.
سازمان هایی چون کمیته دائم همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کومستیک)، مرکز مطالعات آماری، اقتصادی ، اجتماعی و آموزش کشورهای اسلامی، بانک توسعه اسلامی و سازمان آیسسکو نیز در این کمیته عضویت دارند.
این کمیته همچنین شامل شرکای بین المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی، صندوق کودکان سازمان ملل، صندوق جمعیت ملل متحد، صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا و ائتلاف بین المللی واکسن و واکسیناسیون  می باشد.
ریاست این نشست را امارات متحده عربی به عنوان رئیس هفتمین دوره کنفرانس اسلامی وزرای بهداشت سازمان همکاری اسلامی برعهده خواهد داشت. دفتر مرکزی سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان قرار دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران