فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان

فرماندار قم: خطر کرونا جدی است/ تعطیلی مسجد جمکران در نیمه شعبان

فرماندار قم گفت: بحث بیماری کرونا در این استان جدی است و مراقبت‌ها باید تداوم بیشتری داشته باشد تا آسیب کمتری متحمل شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مرتضی حیدری در چهاردهمین جلسه اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری گفت: بحث بیماری کرونا جدی است و مراقبت‌ها باید تداوم بیشتری داشته باشد تا آسیب کمتری متحمل شویم.


فرماندار قم با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا ویروس جدی‌ است، تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۳ فروردین تمدید شد و مردم باید به این طرح پایبند باشند و از روز‌های دیگر فاصله‌گذاری هوشمند آغاز و سخت‌گیری‌ها تشدید می‌شود.


وی بیان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین تعطیل است و کارخانجات و واحد‌های صنعتی با رعایت موازین بهداشتی مشغول به فعالیت می‌شوند و وزارت کار و بهداشت و صمت مشارکت لازم را در این طرح دارند و شورای اطلاع‌رسانی نیز بسته آموزشی و موازین بهداشت فردی را برای این تولیدکنندگان و کارگران تعریف می‌کند.


حیدری یادآور شد: بعد از ۲۳ فروردین صنوف نیز با پروتکل بهداشت فردی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما صنوف پرخطر مانند استخر‌ها و رستوران‌ها که تجمع در آن فراوان است همچنان تعطیل می‌ماند.


فرماندار قم با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی اماکن مقدسه عنوان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان و مساجد نیز تا پایان فروردین‌ تعطیل است.


وی در ادامه گفت: در برخی از فروشگاه‌های بزرگ تجمع زیادی وجود دارد، اگرچه این مراکز در حال خدمت‌رسانی‌اند، اما باید به‌دنبال روشی باشند تا از تجمع شهروندان جلوگیری شود و هم بتوانیم مایحتاج مردم را در اختیارشان قرار دهیم و از شیوع ویروس پیشگیری کنیم.


حیدری اضافه کرد: باید فرهنگ عمومی به‌سمت مراعات پروتکل بهداشتی پیش رود و از این فرصت حداکثر استفاده را برای فرهنگ‌سازی ببریم تا مردم خطوط انضباطی را رعایت کنند، در این میان اصحاب رسانه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند.


وی حضور افراد با اعضای خانواده در فروشگاه‌ها را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و افزود: فروشگاه‌ها باید برای خرید یک نفر را بپذیرند و این سخت‌گیری ایجاد شود و مردم نیز بدانند کالای ضروری را انتخاب کنند، دراین‌باره باید به مشتریان اعلام شود از هر خانواده یک نفر از اعضا برای خرید مراجعه کند.


فرماندار قم عنوان کرد: کرونا در جهان در حال گرفتن تلفات است و نباید تصور شود خطر ابتلا به این بیماری از بین رفته است، واکنش سازمان بهداشت جهانی و کشور‌های مختلف نیز نشان می‌دهد ویروس همچنان خودنمایی می‌کند و تحت کنترل نیامده است.


وی تأکید کرد: در جهت کاهش تجمعات، فروش اینترنتی را باید گسترش داد و مشتریان را به این روش عادت دهیم و تسهیلات و تخفیفات را برای فروش‌های غیرحضوری در نظر بگیریم.


حیدری ابراز کرد: در جهت مقابله با این ویروس، مدیران مسئولیت را بر دوش دیگران نیندازند و مسئولیت و وظیفه خود را در قبال مردم و مقابله با کرونا بپذیریم.


وی با بیان اینکه مشارکت مردم در برخی از ایام همچون روز طبیعت، بسیار بی‌نظیر بود عنوان کرد: این همکاری نشان می‌دهد اگر اطلاع‌رسانی در سطح وسیعی باشد مردم نیز بهداشت و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.




نظرات کاربران