آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید

آیت‌الله مدرسی خطاب به مسئولان عراقی: اختلافات سیاسی را کنار بگذارید

آیت الله مدرسی از مسئولان عراقی خواست در این شرایط، منافع کشور را مد نظر قرار دهند و اختلافات سیاسی را کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان عراق از مسئولان این کشورخواست در این شرایط، اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و منافع کشور را مد نظر قرار دهند.


وی با بیان اینکه عراق امروز با مشکلات بزرگ اقتصادی و بهداشتی رو به رو است، خطاب به مسئولان عراقی گفت: کشور بر عهده شما امانت الهی است، متأسفانه برخی هنوز به دنبال منافع حزبی و شخصی هستند. همگان باید منافع کشور را در رأس امور قرار دهند.


مرجع تقلید شیعیان عراق افزود: بیماری کرونا شوک بزرگی به جهان وارد کرد و انحرافات و نقص‌های بشر را نمایان ساخت. قدرت‌های بزرگ که از لحاظ تجهیزات و تسلیحات جنگی مقام اول را در دنیا دارند، در مقابله با این بیماری دچار مشکل شدند. اتفاقی که تا شش ماه پیش به سبب رسانه‌های دروغ‌پرداز قابل پیش‌بینی نبود. آیا آمریکا که هفت هزار میلیارد دلار برای اشغال عراق هزینه کرد نمی‌توانست نیمی از این مبلغ را برای تأمین اجتماعی مردم خود هزینه کند؟.


آیت الله مدرسی همچنین همه‌گیری کرونا را عامل آشکار شدن نقص‌های زیر ساختی در عراق برشمرد و با مد نظر قرار دادن نکات زیر خواستار تلاش برای اصلاح این مشکلات شد:


اول: بازنگری در اداره سازمان‌های بهداشتی و پزشکی.


دوم: ایجاد مراکز مطالعاتی و پژوهشی در جهت راه‌حل‌یابی مشکلات موجود.


سوم: اصلاح نظام آموزشی به صورتی که تربیت مقدم بر تعلیم باشد و فارغ‌التحصیلان خدمت به وطن و منافع آن را در اولویت قرار دهند.


وی همچنین از تلاش کادر درمانی در مبارزه با بیماری کرونا، تقدیر کرد و گفت: افرادی که این روزها خود را وقف درمان و کمک به هم‌نوعان خود کرده‌اند، همانند کسانی هستند که در میدان جنگ جهاد می‌کنند.


| شناسه مطلب: 99815




وحدت عراق



نظرات کاربران