دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند

دهها هزار پاکستانی قرنطینه می شوند

پاکستان قصد دارد دهها هزار نفر از مردم این کشور را که در یک مراسم مذهبی در لاهور شرکت کرده بودند، به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا قرنطینه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مقامات پاکستانی اعلام کردند این کشور ماه گذشته ۲۰ هزار شرکت‌کننده در یک گردهمایی مذهبی در لاهور را قرنطینه کرده و در جستجوی ده‌ها هزار نفر دیگر است.
گفته می‌شود صد هزار نفر با نادیده گرفتن دستور دولت برای لغو این مراسم، در آن شرکت کرده بودند.
این مراسم از سوی «جماعت تبلیغ پاکستان» که یک سازمان تبلیغی اهل سنت است، در روزهای ۱۰ تا ۱۲ مارس (۲۰-۲۲ اسفند) در لاهور برگزار شد.
مقامات پاکستانی اعلام کردند تا‌کنون ابتلای ۱۱۴۵ نفر از شرکت‌کنندگان این مراسم به کرونا تایید شده و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
در بین شرکت‌کنندگان این مراسم، افرادی از کشورهای چین، اندونزی، نیجریه و افغانستان نیز حضور داشتند و تا‌کنون هزار و پانصد نفر از این افراد خارجی در پاکستان قرنطینه هستند.
همچنین در ماه گذشته میلادی، نتیجه آزمایش دو نفر از ساکنان غزه که در این مراسم حضور داشتند، مثبت اعلام شد.
آخرین آمارها نشان می دهد که تا کنون 4 هزار و 5 نفر در پاکستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این میان 55 نفر جان خود را از دست داده اند.




نظرات کاربران