چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد

چاد پاکسازی این کشور از بوکو حرام را اعلام کرد

دولت چاد امروز پاکسازی این کشور از تمامی عناصر گروه تروریستی «بوکو حرام» را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دولت چاد روز سه‌شنبه(19 فروردین) از پاکسازی کامل این کشور از عناصر بوکو حرام خبر داد.


«عمر یایا حسین» سخنگوی دولت چاد با اشاره به عملیات هفته گذشته ارتش این کشور علیه بوکو حرام موسوم به «خشم پوما» گفت: «حتی یک عنصر واحد از بوکو حرام در خاک چاد» باقی نمانده است.


او افزود که به زودی جزئیات و نتیجه این عملیات را منتشر خواهند کرد.


چاد ۳۱ مارس گذشته در واکنش به کشته شدن ۹۸ سرباز ارتش این کشور در حمله بوکو حرام به شهر «پوما» در ایالت دریاچه چاد، عملیات «خشم پوما» را آغاز کرد.


از سال ۲۰۰۹ میلادی عملیات‌های تروریستی بوکو حرام باعث کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر در نیجریه شده است.


بوکو حرام همچنین از سال ۲۰۱۵ میلادی اجرای عملیات‌های تروریستی در کشورهای همسایه نیجریه همانند کامرون، چاد و نیجر را آغاز کرد که در نتیجه حملات این گروه در کشورهای حاشیه دریاچه چاد بیش از دو هزار نفر کشته شدند.




نظرات کاربران