اهدای۳.۵میلیاردتومانی مردم استان مرکزی به ستادبازسازی عتبات درسال۹۸

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات اعطا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ؛ خلیل نجفی نظام آبادی اظهار کرد: سال ۹۸ تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ۷ میلیارد تومان تعیین شده بود که بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان آن با کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی تحقق پیدا کرد.


وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های امسال توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا می‌باشد که در قالب چهار فاز و در طی ۶ سال یک فضا به مساحت ۳۳۰ هزار متر مربع ایجاد خواهد شد.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: فاز نخست این فضای توسعه‌ای به نام عقیله بنی هاشم و صحن حضرت زینب (س) مربوط به خیمه گاه، تل زینبیه و شارع شهدای و میدان شهدا به مساحت ۵۵ هزار متر مربع در قالب سه طبقه و به شکل شبستان ایجاد می‌شود. زمین این قسمت توسط تولیت حرم از صاحبان مغازه‌ها و کسبه اطراف خریداری شده و ساخت این فضای توسعه‌ای به ایران واگذار شده است.


نجفی بیان کرد: مردم استان عهده دار تأمین سیمان فضای توسعه‌ای شدند و با پرداخت ۱۰ هزار تومان می‌توانند در خرید یک پاکت سیمان مشارکت کنند.


وی افزود: مردم استان می‌توانند از طریق شماره حساب ۴۳۴۳ بانک ملی در استان مرکزی یا با مراجعه به دفاتر شهرستانی ستاد از طریق شماره حساب اعلامی ستادهای مذکور نسبت به پرداخت وجوهات خود در این خصوص اقدام کنند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازوکاری برای تأمین سیمان از داخل کشور و ارسال آن به عراق پیش بینی شده است به طوری که در کارخانه سیمان شهر ایلام تأمین و با کمک‌های مردمی سیمان خریداری و از حرم امام حسین (ع) خودرو حمل سیمان، سیمان‌ها را به صورت فله‌ای حمل می‌کند.


نجفی بیان داشت: پروژه دوم ستاد بازسازی توسعه حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا است که در کنار اقدامات مربوط به ساخت ضریح حرم مطهر، گنبد و فضاهای توسعه‌ای ساخت پنجره‌های سرداب غیبت به استان واگذار شده است.


وی افزود: این پروژه با توجه به ساخت سازه‌های چوبی، آغاز قلم زنی، خاتم کاری و مینا کاری، تجهیز کارگاه‌های ساخت آن در شهرستان‌های اراک و زرندیه و… از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار است و یک سال برای تکمیل مابقی این پروژه فرصت باقی است.




نظرات کاربران