پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد

پاپ خواستار لغو تحریم‌ها برای کمک به مقابله با کرونا شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، لغو تحریم‌های بین‌المللی و کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس روز یکشنبه (24 فروردین) در سخنانی با عنوان «پیامی خطاب به شهر و جهان» به مناسبت عید پاک درباره شیوع جهانی بیماری کرونا صحبت کرد.


این سخنرانی که سیاسی‌ترین سخنرانی او از زمان انتخاب به عنوان پاپ از سال ۲۰۱۳ میلادی تا‌کنون خوانده شده، بر خلاف سال‌های پیش، بدون حضور مردم در کلیسای سن پیتر واتیکان برگزار شد.


 پاپ به کشورهای اروپایی هشدار داد اگر در مورد چگونگی احیای اقتصادی اتحادیه اروپا به توافق نرسند، با خطر فروپاشی مواجه خواهند شد.


 وی با بیان اینکه پیام «عید پاک تنهایی» امسال باید «شیوع امید» می باشد، از پزشکان، پرستاران و دیگران که جان خود را برای نجات مردم در معرض خطر قرار داده‌اند، قدردانی کرد و از کسانی که برای تداوم خدمات ضروری تلاش می‌کنند، سپاسگزاری کرد.


پاپ افزود: اکنون زمان بی‌تفاوتی نیست، زیرا همه دنیا رنج می‌کشند و باید در مقابله با این بیماری همه‌گیر با هم متحد شوند.


 وی تأکید کرد: بی‌تفاوتی، خود‌محوری، تفرقه و فراموشی، کلماتی نیستند که در این زمان بخواهیم بشنویم. ما می‌خواهیم این کلمات را برای همیشه ممنوع کنیم!


پاپ افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که سیاستمداران و دولت‌ها از خودمحوری خودداری کنند و اقدامات قاطع و هماهنگ را برای یاری رساندن به مردم یکدیگر در این بحران و در نهایت از سرگیری زندگی عادی انجام دهند.


پاپ فرانسیس بدون نام بردن از کشوری خاص خواستار کاهش یا بخشش بدهی کشورهای فقیر شد و گفت: باید تحریم‌های بین‌المللی کاهش یابد، زیرا این امر، حمایت از شهروندان را برای کشورهایی که تحریم به آنها تحمیل شده، دشوار می‌سازد.




نظرات کاربران