سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد

سازمان ملل از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان، انتقاد کرد

سازمان ملل متحد با انتقاد از اخراج اتباع اتیوپی از عربستان سعودی، این اقدام را موجب شیوع بیشتر کرونا دانست و خواستار توقف آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سازمان بین‌المللی مهاجرت نهاد وابسته به سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که عربستان تاکنون ۲ هزار و ۸۷۰ تبعه اتیوپی را به آدیس‌آبابا پایتخت این کشور بازگردانده است.
براساس این گزارش، یک سند داخلی سازمان ملل که به رویت رویترز رسیده گفته است که انتظار می‌رود عربستان در مجموع ۲۰۰ هزار مهاجر اتیوپیایی را اخراج کند و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز از این اقدام پیروی خواهند کرد.
«کاترین سوزی» هماهنگ‌کننده بشردوستانه سازمان ملل در امور لیبی با تایید انتقال و اخراج مهاجران در مقیاس بزرگ بدون برنامه‌ریزی قبلی، گفت که این اقدام باعث تداوم شیوع کرونا می‌شود و باید متوقف گردد.
مقام‌های بهداشتی اتیوپی نیز روز گذشته از اینکه عربستان سعودی قصد دارد هزاران تبعه این کشور را بدون انجام تست کرونا اخراج کند، ابراز نگرانی کردند.
با این حال، مقام‌های سعودی این ادعا را رد کرده و گفتند عربستان هیچ یک از مهاجران را به صورت اجباری از کشور بیرون نمی‌کند و این کار با رضایت مهاجران و هماهنگی کشورهای آن‌ها انجام می‌شود.
پیش‌تر مقام های بهداشتی اتیوپی اعلام کرده بودند که تاکنون ۷۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.
عربستان تاکنون ابتلای قطعی ۴ هزار و ۹۳۴ نفر را به کووید۱۹ گزارش کرده است که از این تعداد ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران