الازهر مصر کمک به آسیب‌دیدگان کرونا را برتر از عمره ماه رمضان دانست

دارالافتاء مصر با راه‌اندازی کمپین «صدقه اولویت دارد»، از مصریانی که قصد داشتند برای انجام عمره مفرده ویژه ماه مبارک رمضان به عربستان سفر کنند، خواست که هزینه عمره امسال را در راه مقابله با ویروس کرونا صرف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پس از اینکه مقامات سعودی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مناسک عمره امسال را به حالت تعلیق درآوردند، دارالافتای مصر از مصریانی که قصد داشتند برای انجام عمره مفرده در ماه مبارک رمضان به عربستان سفر کنند، خواست تا هزینه این سفر معنوی را در راه مقابله با ویروس کرونا ببخشند.
دارالافتای مصر نیز در همین راستا اعطای خیرات برای تأمین نیاز فقرا، نیازمندان و کسانی که به دلیل شرایط بحرانی کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، در اولویت دانست و پویش «صدقه اولویت دارد» را راه‌اندازی کرد.
شوقی علام، مفتی اعظم مصر با تأکید بر اینکه بخشیدن خیرات و رفع نیاز شدید گرفتاران در زمان بحران، رضایت و ثواب عظیم الهی را دربر دارد، مصریانی را که قصد داشتند برای انجام عمره مفرده به عربستان سفر کنند، دعوت کرد که هزینه مذکور را امسال صرف فقرا و کارگران روزمزد آسیب دیده کنند.
واحد انیمیشن در دارالافتای مصر نیز پویانمایی «صدقه اولویت دارد» را منتشر کرده و با اشاره به گسترش بیماری همه‌گیر کرونا در جهان و به تعویق انداختن مناسک عمره رمضانیه اعلام کرد: در شریعت اسلام منافع عمومی بر منافع خصوصی ترجیح و اولویت دارد.
در ادامه این کلیپ ویدیوئی آمده است: امروزه مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد و مظاهر فقر گسترش یافته، حمایت از فقرا، یتیمان، معالجه بیماران، پرداخت بدهی دیگران و تهیه نیازهای مردم و رفع پریشانی از زندگی آنها بر حج و عمره مقدم است و ثواب بیشتری دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران