کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد

کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد

کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» نوشته سامان نظام الاسلامی و علی خاک‌رنگین به همت انتشارات راز نهان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» به قلم سامان نظام‌الاسلامی و حجت‌الاسلام علی خاک‌رنگین در پنج فصل با عناوین ماهیت و عوامل ایجاد انقلاب اسلامی، اهداف صدور انقلاب اسلامی، روش‌های صدور انقلاب، موانع و نقاط قوت صدور انقلاب اسلامی به نگارش درآمده و به همت انتشارات راز نهان روانه بازار نشر شده است.


در فصل اول این اثر به ماهیت و عوامل ایجاد انقلاب اسلامی با توجه به بیانات استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و همچنین آیت‌الله مصباح یزدی پرداخته شده است. فصل دوم که مهمترین فصل کتاب است، به معرفی و شرح اهداف صدور انقلاب نظیر نهضت عاشورای حسینی، حیات طیبه، کرامت انسانی، عدالت، معنویت، آزادی و آزادگی، وحدت، احیای آرمان فلسطین، نفی نظام سلطه، بیداری اسلامی، تشکیل تمدن نوین اسلامی و برپایی حکومت جهانی مهدویت در اندیشه مقام معظم رهبری می‌پردازد. فصل سوم شامل معرفی روش‌های صدور انقلاب از جمله عمل به دستورات نهج‌البلاغه، انعکاس پیام انقلاب به وسیله زبان فارسی، ساخت فیلم خوب انقلاب اسلامی و انعکاس در جشنواره‌های بین‌المللی، تربیت مبلغ، انتشار شکوه و عظمت هشت سال دفاع مقدس، دعوت و تبلیغ به زبان‌های جدید، حمایت معنوی و سیاسی از اشخاصی که از عزت اسلام دفاع می‌کنند، استفاده از حداکثر ظرفیت جامعة المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب است.


 فصل چهارم کتاب به معرفی و شرح موانع صدور انقلاب اسلامی شامل تبلیغات گسترده مبنی بر اینکه مقاومت ملت ایران تمام شده، بی‌اطلاعی بسیاری از مخاطبان جمهوری اسلامی از فلسفه و حکمت ارزش‌های رایج در نظام جمهوری اسلامی، سانسور گسترده پیام‌های مسئولین جمهوری اسلامی، ضعف مطبوعات در بسط و گسترش ارزش‌های انقلاب و صدور انقلاب اسلامی می‌پردازد و ماجرای سفر رابرت مرداک صهیونیستی به ایران در دهه ۱۹۹۰ شرح داده شده است.


 


نویسندگان در فصل آخر به معرفی و شرح نقاط قوت در زمینه صدور انقلاب پرداخته و وجود مبارک نهج‌البلاغه، بازگشت به اصول و بنیاد‌های اسلامی، ایمان عمیق ملت به انقلاب، خودباوری ملت ایران، جهت‌دهی مثبت به انگیزه و حرکات مسلمانان، طرح برای اداره‌ ملت‌ها و ...را تبیین کرده‌اند.


در بخشی از کتاب درباره ماهیت عوامل انقلاب اسلامی آمده است: انقلاب و نهضت ما با این پرسش روبروست که اساساً چه ماهیت دارد؟ آیا ماهیت طبقاتی دارد؟ یا ماهیت لیبرالیستی دارد؟ یا این‌که ماهیت ایدئولوژیکی و اعتقادی و اسلامی دارد؟ در این‌ باره نیز چند نظریه وجود دارد. عده‌ای معتقدند همه انقلاب‌ها ماهیت مادی و طبقاتی دارند می‌گویند: انقلاب ایران قیام محرومین علیه مرفهان بوده است. عده‌ای دیگر که خود را مسلمان می‌دانند و شبیه این دسته می‌اندیشند سعی می‌کنند به قضیه رنگ اسلامی بزنند می‌گویند به‌حکم آیه «وَنُریدُ أنْ نَمُنّ عَلَی الّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الارْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أئمًّْة وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» اسلام هم تاریخ را بر اساس دوقطبی شدن جامعه‌ها و جنگ استضعاف شده و پیروزی استضعاف شده بر استضعاف‌گر تفسیر می‌کند. استاد شهید در اینجا به نکته‌ای اشاره می‌کند که این گروه از آن غافل شده‌اند و آن نکته این است که «اسلام جهت‌گیری نهضت‌های الهی را به‌سوی مستضعفان می‌داند، اما خاستگاه هر نهضت و انقلاب را صرفاً مستضعفان نمی‌داند اسلام نهضت پیامبران را به سود محرومان می‌داند، اما آن را منحصراً به دوش محرومان می‌داند. عدم درک این تفاوت منشأ بسیاری از اشتباهات شده است


گفتنی است؛ کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت الله خامنه‌ای» به همت انتشارات راز نهان در شمارگان هزار نسخه و بهای ۱۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران