برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی

برنامه‌های قرآنی اعتاب مقدسه علوی و حسینی(ع) در روزهای کرونایی

آستان های مقدس علوی و حسینی(ع) در نجف اشرف و کربلای معلا، به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا، کارگاه‌های قرآنی را در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، باتوجه به شرایط پیش آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آن، بانوان فعال در مؤسسه دارالقرآن الکریم وابسته به آستان مقدس علوی در نجف اشرف با مشارکت بیش از ۱۳۰۰ فعال زن برنامه‌های خود را از راه دور ادامه می‌دهند.


این فعالیت‌ها در قالب طرحی تحت عنوان "آموزش مجازی قرآن کریم" شامل برنامه آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم با مشارکت بانوانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.


"مرضیه غلام حیدر" رئیس مؤسسه بانوان دارالقرآن الکریم در آستان مقدس علوی در این رابطه گفت: در این طرح ۱۳۰۹ دانشجو در ۲۵ دوره قرآنی شامل حفظ، قرائت و احکام مشارکت دارند و مسئولان دارالقرآن در این طرح دانشجویان را به گروه های مختلف در زمان‌های متفاوت تقسیم می‌کنند و براساس برنامه درسی روزانه و هفتگی، آموزش‌ها برگزار می‌شود.


غلام حیدر افزود: برنامه های آموزشی این مؤسسه ادامه دوره‌های قبلی در کنار دوره‌های جدید در زمینه حفظ، تجوید و قرائت صحیح است که در مجموع ۱۹ دوره حفظ و ۶ دوره تجوید و صحیح خوانی برگزار می‌شود.


شایان ذکر است که مؤسسه دارالقرآن بانوان در آستان مقدس علوی فعالیت‌های قرآنی، نشست‌ها، مسابقات و دوره‌های آموزشی را در داخل عراق و خارج آن برگزار می‌کند.


همچنین، کمیته ارتباطات دانشگاهی مؤسسه دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین علیه السلام نیز اولین دوره از مجموعه کارگاه های قرآنی برای دانشجویان دختر را در فضای مجازی راه اندازی کرده است.


فاطمه رحیم الشویلی عضو کمیته ارتباطات دانشگاهی و یکی از مربیان این کارگاه گفت: کمیته ارتباطات دانشگاهی با غنیمت شمردن ماه‌های پرفضیلت شعبان و رمضان با هدف افزایش مهارت‌های فردی در دوران قرنطینه خانگی و شناسایی افراد توانمند در زمینه فعالیت‌های قرآنی و نیز محقق کردن آموزه های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی، اولین دوره از کارگاه های قرآنی را آغاز کرده است.


الشویلی اضافه کرد: در این کارگاه موضوعات مختلفی اعم از شیوه های حفظ قرآن کریم، قرآن کریم و حکمت های زندگی، برنامه ریزی فردی، اهداف حفظ قرآن کریم، مدیریت زمان و آمادگی برای عصر ظهور را شامل می‌شود.


وی توضیح داد: این کارگاه در تلگرام تحت نظر مربیان متخصص در زمینه های مختلف طی دو هفته برگزار می شود که تاکنون بیش از ۴۴۰ دانشجو از استان های مختلف عراق در آن ثبت نام کرده اند و در پایان دوره گواهینامه مشارکت مجازی از سوی آستان مقدس حسینی به تمام شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران