رشیدیان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای اعزام زائران به عتبات عراق و سوریه بعد از اپیدمی کرونا

رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه‌ریزی‌ به منظور اعزام زائران کشورمان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و سوریه بعد از فروکش کردن اپیدمی کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای علیرضا رشیدیان، رئیس این سازمان، اظهار کرد: مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام زائران کشورمان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات در عراق و سوریه بعد از فروکش کردن اپیدمی کرونا انجام شده است.


وی افزود: در این راستا پروتکل‌هایی را با همکاری وزارت بهداشت ودرمان و نیز هلال احمر آماده و از طریق وزارت امور خارجه برای اعلام، اطلاع و اقدام طرف‌های مقابل یعنی عراق و سوریه ارسال کرده‌ایم.


رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در قالب این پروتکل‌ها مسافران از نظر سلامتی غربالگری می‌شوند و در صورت داشتن شرایط لازم، کارت صحت و سلامت دریافت می‌کنند.


آقای رشیدیان با تأکید بر اینکه معیارهای غربالگری و ارزیابی سلامت زائران بر اساس شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی در موضوع بیماری‌های واگیردار است، گفت: علاوه بر آن دستورالعملی نیز برای فرایند خدمات‌دهی به زائران در بعد داخلی تدارک دیده شده است.


وی در پایان گفت: در صورت فراهم شدن زمینه اعزام زائران و بهبود شرایط اپیدمی این ویروس به منظور حفظ سلامت مسافران و زائران از ابعاد مختلف در طول این سفر، برنامه‌ریزی‌هایی شده است که همه مراحل از زمان ورود زائران به سیستم، انجام معاینات لازم، لحاظ اقدامات ضروری برای حین اعزام، حتی توجه جدی به مباحث حمل و نقل، اقامت، تغذیه، تدارکات و نیز زیارت آنان را در بر می‌گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران