ضرورت حفظ کرامت انسانی نیازمندان در رزمایش کمک مؤمنانه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن تأکید بر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و حضور حداکثری مردم گفت: گروه‌ها و صنف‌های مختلفی با شیوع کرونا آسیب دیدند که با حفظ کرامت انسانی به توانمندسازی آنان باید کمک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۲۷ فروردین در جلسه هماهنگی طرح مواسات و کمک مؤمنانه که در استانداری این استان برگزار شد به همکاری مردم در مقابله با بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: از مردم استان، کادر درمانی و بهداشتی، پرستاران، پزشکان متخصص و خیرانی که در امر سلامت، بهداشت، پیشگیری و درمان با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مبارزه با کرونا همکاری کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم.


وی بابیان این مطلب که زحمات تمامی نهادهای خدمتگزار از جمله سپاه، بسیج، ارتش، نهادهای مردمی و تشکل‌های استان  قابل تقدیر است، اظهار کرد: گروه‌ها و صنف‌های مختلفی با شیوع کرونا آسیب دیدند که با حفظ کرامت انسانی به توانمندسازی آنان باید کمک کرد.


آیت‌الله دری نجف‌آبادی لیالی قدر را فرصت مناسبی برای تقویت روحیه انفاق، نوع دوستی دانست و اضافه کرد: تهیه یکصدهزار بسته برای محرومان اقدامی پسندیده است، اما به نظر می‌رسد بهتر است تعدادی کارت هدیه تهیه و دراختیار اصناف یا غیراصنافی که علاوه بر مواد غذایی آسیب دیده‌اند قرار گیرد. همچنین از خیران تقاضا داریم در حد توان ما را در اجرای طرح مواسات کمک کنند.


امام جمعه اراک بیان کرد: هدف از اجرای طرح کمک مؤمنانه، کمک‌های مردمی است که برای رسیدن اقلام به دست نیازمندان باید شبکه‌ای پالایش‌شده براساس تشخیص درست اهل هر محل برای آن محل با هدایت امام جماعت و بسیج آن محله تشکیل شود.


وی بااشاره به مشکلات مناطق حاشیه‌ای، ادامه داد: متکدیان بسیاری در سطح جامعه وجود دارند، اما افراد فقیر و در عین حال شریف و آبرومندی هم هستند که  نیازشان را به سبب عزت نفس و آبرو عنوان نمی‌کنند، رزمایش کمک مؤمنانه بیشتر به دنبال شناسایی این افراد است نه افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.


آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مناطق حاشیه‌ای مناطقی هستند که در آنها فقر وجود دارد؛ ازاین رو باید افراد آسیب‌دیده در این مناطق را اولویت قرار دهیم، برای ارتقای راندمان کار در راستای اجرای طرح یاد شده لازم است بانک اطلاعاتی ایجاد و تعداد خانوارهای تحت پوشش و غیره در آن مشخص شود.




نظرات کاربران