روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست

روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست

آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید شیعیان عراق بیان داشت که روزه در ماه رمضان فرصتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید شیعیان عراق در پاسخ به استفتای گروهی از مؤمنان درباره روزه داری در سایه شیوع کرونا، بیان داشت: اگر کسی علم پیدا کند که روزه گرفتن موجب ابتلا به کرونا می شود، افطار بر او واجب است، ولی تحقیقات صورت گرفته از سوی پزشکان متخصص نشان می دهد که ارتباطی میان روزه گرفتن و ابتلا به این ویروس وجود ندارد.
آیت الله بشیر نجفی ادامه داد: در احادیث نبوی آمده است که روزه داری مایه سلامتی و تندرستی است و از این رهگذر لازم است که از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای پشگیری از همه بیماری ها بویژه ویروس منحوس کرونا، کمال بهره برداری را ببریم.
همچنین «سیف بدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که تاکنون بهترین درمان برای این ویروس، پیشگیری و اهتمام جدی به نظافت فردی و دوری از تجمع های بشری است.
پیش از این نیز نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در عراق از سهل انگاری در تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا به بهانه مهار این بیماری در این کشور هشدار داده بود.
نماینده این سازمان گفت که تاکنون دولت و وزارت بهداشت عراق در بین دیگر کشورها، به دلیل مدیریت عالی در مقابله با ویروس کرونا دستاورد خوبی کسب کرده اند و ادامه این روند تا مدت کوتاه دیگر می تواند در تامین سلامت شهروندان اثر گذار باشد.
دولت عراق اعلام کرده است که درصدد کاستن از تدابیر ویژه پیشگیری از شیوع بیماری از جمله مقررات ممنوعیت آمد و رفت است.
مقررات شدید منع تردد برای پیشگیری از شیوع کرونا از ۱۷ مارس گذشته ( ۲۷ اسفند ۹۸) آغاز شده و در ۱۸ آوریل آینده (۳۰ فروردین  ۹۹) به اتمام می رسد.
دولت عراق اعلام کرده که در صدد کاهش جزیی مقررات منع تردد است تا به بخشی از کارکنان و فعالان مشاغل عمومی اجازه دهد روزانه برای حضور در محل های کار خود رفت و آمد کنند.
این در حالی است که نتایج آزمایش های ویروس کرونا در برخی مناطق عراق تاکنون خوب گزارش شده است.
استان نجف که بعد از بغداد بیشترین موارد ابتلا به کرونا داشته در طول دو روز گذشته تاکنون هیچ مورد تازه ای ثبت نکرده امری که امیدواری را به مهار این ویروس در عراق افزایش داده است.
همین امر سبب شده است که با توجه به گرما شدن هوا، مردم بدون توجه به مقررات منع تردد از خانه ها بیرون زده و اکثر مغازه داران و بازارها فعالیت خود را از سرگرفته و نیروهای امنیتی در اجرای تدابیر منع تردد، نرمش نشان دهند، موضوعی که نگرانی ها را از همه گیری  ویروس کرونا افزایش داده است.
وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در تازه ترین گزارش خود، شمار مبتلایان به ویروس کرونا را یک هزار و ۴۰۰ مورد، فوت شدگان را  ۷۸ نفر و بهبودی یافته ها را ۷۶۶ تن اعلام کرد.

منبع: رسا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران