«محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت «محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت «محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت «محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت «محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت «محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت «محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت

«محمد محمود عصفور»، قاری مصری درگذشت

شیخ محمد محمود عصفور، قاری رادیو و تلویزیون مصر، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری «elyomnew.com»، شیخ محمود محمود عصفور از قاریان رادیو و تلویزیون مصر بود که عصر روز جمعه ۲۹ فروردین‌ماه، پس از عمری مجاهدت در راه قرآن دعوت حق را لبیک گفت.


وی متولد سال ۱۹۳۲ میلادی بود و پدرش از همان کودکی وی را برای فراگیری حفظ قرآن به مکتب‌خانه روستای «میت الرخا» در استان «المنوفیه» مصر فرستاد و وی در سن ۹ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد.


مرحوم محمد محمود عصفور پس از حفظ قرآن به فراگیری قواعد و احکام تجوید قرآن روی آورد و در این مسیر از محضر شیخ مصطفی محمود العانوسی، یکی از علمای علم قرائات بهره برد.


این قاری برجسته رادیو و تلویزیون مصر در ۱۳ سالگی موفق به فراگیری احکام تجوید شد و شیخ مصطفی العانوسی، اجازه‌نامه تجوید را به وی اعطا کرد.


وی قرائت قرآن را از مسجد «الشوربجی» روستای «میت الرخا» در استان «المنوفیه» مصر که زادگاه وی بود آغاز کرد و پس از آن برای تلاوت در محافل و جلسات قرآن دعوت شد.


مرحوم عصفور دارای تلاوت دلنشین و زیبا و ادای ممتازی بود که در محل سکونت خود و سایر مناطق اطراف شهرت زیادی داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران