افزایش احکام اعدام در عربستان افزایش احکام اعدام در عربستان افزایش احکام اعدام در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش احکام اعدام در عربستان افزایش احکام اعدام در عربستان افزایش احکام اعدام در عربستان افزایش احکام اعدام در عربستان افزایش احکام اعدام در عربستان

افزایش احکام اعدام در عربستان

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازمان حقوق بشری ریپریو در گزارشی تاکید کرد: احکام اعدام در عربستان طی سال‌های ۲۰۱۵ - ۲۰۲۰ میلادی افزایش مضاعفی داشته است بطوریکه در این مدت ۸۰۰ تن اعدام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سازمان حقوق بشری «ریپریو» مستقر در انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد: احکام اعدام در عربستان طی پنج سال اخیر دوچندان شده است.


به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازمان حقوق بشری ریپریو در این گزارش تاکید کرد: احکام اعدام در عربستان طی سال‌های ۲۰۱۵ - ۲۰۲۰ میلادی افزایش مضاعفی داشته است بطوریکه در این مدت ۸۰۰ تن اعدام شدند.


در گزارش این سازمان اشاره شده است که ۱۸۶ نفر تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی در عربستان اعدام شدند؛ از جمله ۳۷ سعودی که در اعدام جمعی ۲۳ آویل همان سال به اتهام "انگیزه های سیاسی" کشته شدند.


سازمان ریپریو افزود: دوتن از ۳۷ نفر مذکور هنگام بازداشت شان در تظاهرات ضد دولتی ۱۶ و۱۷ ساله بودند. این افراد به دلیل اتهامات مرتبط با تروریسم ، ایجاد هرج و مرج، اخلال در امنیت و داشتن عقاید افراط‌گرایانه محکوم به اعدام شدند.


ریپریو اعلام کرد: ریاض در سال ۲۰۱۹ میلادی دستکم ۵۸ فرد خارجی را اعدام کرده است.


این سازمان حقوقی انگلیسی افزایش احکام اعدام در عربستان را تا حدودی به تعداد متهمان به "ارتکاب جرایم با انگیزه های سیاسی" نسبت داد.


| شناسه مطلب: 99999




عربستان حقوق بشر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران