گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است

گزارش - شلوغی مکه بسان ایام حج تمتع است

مکه مکرمه در روزهای اخیر به شکل کاملا محسوسی شلوغ شده است . افزایش جمعیت شهر به ترافیک در اطراف حرم منتهی گردیده و پلیس مقررات خاص خود را اعمال می کند.

عمره گزاري در ماه مبارك رمضان توصيه شده است و از اين رو مسلمانان بسياري از اقصي نقاط جهان و بخصوص از داخل عربستان به شهر مكه مكرمه مي آيند .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مکه مکرمه ، با حضور پر تعداد زائران عمره گزار از سراسر جهان اسلام در ایام عمره ماه مبارک رمضان این شهر حال و هوائی بسان ایام حج تمتع به خود گرفته است.

صفوف بهم فشرده ی زایرین در حال طواف ، بین ساعات یک تا شش بامداد بقدری گسترده  می شود که تا  10 – 15متری پشت مقام ابراهیم نیز می رسد.

حضور گسترده و پرشور عمره گزاران در طواف کعبه و مناجات با خالق جهان هستی ، مناسک حج تمتع را در اذهان هر بیننده ای متجلی می سازد.

تصاوير تلويزيوني كه تلويزيون عربستان بطور معمول از نماز جماعت در حرم شريف الهي نشان مي دهد و مقايسه آنها ، به اضافه مشاهدات ،‌ تاييد مي كنند كه جمعيت عمره گزار در حال افزايش است ، به طوری که نسبت به سال گذشته که به علت احتمال شيوع و توسعه بيماري آنفولانزاي نوع جديد مقداری کاهش یافته بود بسیار بیشتر است. به گونه ای که احتمال ورود نزديك به سه ميليون نفر در روزهای پایانی ماه مبارک در حرم شريف الهي وجود دارد. 

در شهر مكه مكرمه آگهي هايي به چشم مي خورد كه آمادگي ها براي واگذاري منزل براي ماههاي در پيش تا هنگام حج تمتع را نشان مي دهد كه بطور معمول مورد اجاره عربستاني هاي ساكن ديگر شهرها كه براي عمره و حج گزاري به مكه مكرمه مشرف مي شوند ، و نيز شهروندان كشورهاي حوزه خليج فارس قرار مي گيرد.

عربستاني ها از يك ماه قبل عملا به استقبال از ماه مبارك رمضان رفته اند . در خطبه هاي نماز جمعه هفته اي كه گذشته خطباي جمعه و از جمله خطيب جمعه مسجد نبوي ( ص) در مدينه منوره به بحث درباره فضائل و براكت اين ماه پرداختند.

اين روزها در خيابان هاي مكه مكرمه آگهي بسياري جاي اعلان هاي تجاري هميشگي نشسته كه به زائران عمره گزار در ماه مبارک رمضان خیر مقدم گفته می شود

اقتصاد خرد مكه مكرمه وابستگي كامل به زائران دارند . كاهش و یا ازدیاد زائران خسارت و یا سود سرشاری به اين بخش از اقتصاد عربستان وارد می نماید .

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، در دو شهر مدينه منوره و مكه مكرمه كه زائران داخلي و خارجي بسياري براي گذراندن ماه رمضان در كنار حرمين شريفين به آنجاها مي روند ، اين روزها اغلب مغازه ها و فروشگاههاي بزرگ به مناسبت ماه مبارك رمضان اجناس خود را با تخفيف هاي قابل ملاحظه و گاه تا 75 درصد  مي فروشند.

 آخرین گروه از زائران ایرانی فردا دوشنبه هشتم شهریور مکه مکرمه را به سوی میهن اسلامی ترک خواهند کرد.

گفتني است ايران ، ترکيه و مصر هر ساله بيشترين آمار زايران عمره را به خود اختصاص مي دهند .


| شناسه مطلب: 15707







نظرات کاربران