راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد

راشد یزدی : چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در همایش یادمان خادمان ضیوف الرحمن: چراغ روشن انقلاب اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي با اشاره به نقش روحانيت در شكل‌گيري انقلاب و حضور پرمعناي مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب، اين حضور را برگرفته از شناخت مردم نسبت به رهبر و نظام اسلامي دانست و گفت: اين انقلاب هرگز قابل شکست نيست و چراغ روشن انقلاب به هيچوجه خاموش نخواهد شد.
يادمان خادمين ضيوف الرحمن با حضور سرپرست حجاج ايراني در سرزمين مني برگزار شد. در اين مراسم معنوي که در محل بعثة مقام معظم رهبري در مني برپا شد، جمعي از علماء، روحانيان، رييس سازمان حج و زيارت کشورمان، کارگزاران حج، اعضاي بعثه مقام معظم رهبري و جمع کثيري از حجاج ايراني حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمين راشد يزدي با اشاره به موضوع تکامل موجودات زنده گفت: بعضي موجودات از اول خلقت کامل نيستند و از زمرة آن انسان است که عواملي در طول زندگي او باعث تکاملش مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد: مسير کمال مانند يك سربالايي زحمت زيادي براي پيمودن راه مي طلبد و آنکه راه کمال را مي‌خواهد سپري کند بايد مشقات راه را به جان بخرد و سختي‌هايش را تحمل کند.راشد يزدي از مکتب حيات‌بخش اسلام به عنوان بهترين مکتب براي تکامل انسان ياد کرد و تربيت فرزندان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: يكي از فرمول‌هاي تعليم و تربيت گرامي داشتن فرزندان است كه ائمه اطهار(ع) بهترين الكو براي توجه به فرزندان و گرامي داشتن آنها هستند.
وي با ذکر رواياتي از پيامبر اعظم(ص) به نقش حياتي تربيت فرزندان اشاره کرد و گفت: بايد در تربيت فرزند بايد دغدغه داشت چرا كه دوران کودکي در تکامل انسان نقش موثري دارد.وي در عين حال تاكيد كرد: البته اين توجه به فرزند نبايد غير منطقي باشد و فرزند را متكي و لوس بار بياورد.
اين خطيب برجسته آزمون‌هاي الهي را موجب ترقي انسان دانست و با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) مبني بر اينكه "اگر سه پديده بيماري و فقر و مرگ به سراغ انسان نمي‌آمد، او سركش مي شد، افزود: انسان، ضعيف آفريده شده و يکي از آزمون‌هاي الهي مبتلا شدن انسان به بيماري است كه با بيماري نيازمندي خود را به ياد بياورد.وي در ادامه نقش روحانيت در تحولات كشور را يادآور شد و گفت: روحاني سه ويژگي منحصر به فرد دارد علم، ساده‌زيستي و ظلم‌ستيزي و ظالم‌ستيزي.
وي در اين زمينه با بيان اينكه روحانيت قشر مظلوم انقلاب محسوب مي‌شود، اظهار داشت: در اين مملکت کساني بر کشور حکم‌فرمايي کرده‌اند که حتي اهل اين سرزمين نبوده‌اند و شعله‌هاي ظلم‌ستيزي مردم در طول تاريخ هم با توفان‌هاي طاغوت خاموش شده است اما در تاريخ ايران يک بار مردم به رهبري روحانيت قيام کرد که در طول تاريخ ايران بي‌سابقه بود.راشد يزدي تصريح کرد: در ايران هيچ حکومتي توسط مردم به وجود نيامد مگر حکومت و نظام اسلامي که امروز شاهد برکات آن هستيم. وي با تاكيد بر اينكه از نقش مردم در پيدايش چنين حكومتي نبايد غافل بود و با تجليل از روح بلند حضرت امام- قدس سره- حضور مردم در صحنه خلق انقلاب را به مدد نفس مسيحايي امام راحل دانست.وي همچنين حج امسال را نمايشي ويژه از عظمت و هيمنه دنياي اسلام دانست و خاطر نشان کرد: ما در گذشته هم به حج مي‌آمديم ولي آيا اين هيمنه‌اي که حج ما دارد در گذشته هم وجود داشت؟ عظمت حج امسال فراموش شدني نيست و اينها همه مديون حضرت امام- قدس سره- است. وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي انقلاب و حضور پرمعناي مردم در صحنه‌هاي مختلف، اين حضور را برگرفته از شناخت مردم نسبت به رهبر و نظام اسلامي دانست و گفت: به پشتوانه حضور معنوي حضرت حجت(عج)، رهبري امام و خلف صالح ايشان و حضور هميشگي مردم، اين انقلاب هرگز قابل شکست نيست و چراغ روشن انقلاب هرگز خاموش نخواهد شد.راشد يزدي با اشاره به حضور با بركت روحانيت در تمامي عرصه هاي نظام و بيان اين نكته كه اگر روحانيت نبود امروز قرآن بر کشور حاکم نبود، در عين حال تصريح كرد: ما هنوز به وظيفه خود در قبال مردم آن طور که شايسته است، عمل نکرديم.
راشد يزدي گفت: امام - قدس سره- خود را نوکر مردم مي‌دانست و اين مكتب اسلام است و روحانيت يعني همين.
وي با تجليل از مردم مسلمان و مظلوم غزه و اشاره به تكثر برخي گروه‌هاي مقاومت در فلسطين گفت: اسراييل بايد بداند که اين مردم فرزند کساني هستند که مثل پدران خود در جنگ به دنيا آمدند و پا به ميدان مبارزه گذاشتند، در مقابل اين ملت هيچ قدرتي نمي‌تواند ايستادگي کند.
به گزارش خبرنگار ما از مني، در مراسم يادمان خادمين ضيوف الرحمن پس از تلاوت آياتي از کلام الله مجيد توسط يکي از قاريان برجسته کشور و مرثيه‌سرايي يکي از مداحان اهل بيت(ع)، از 17 خادم ضيوف‌الرحمن كه از سال گذشته تا حج امسال به ديدار حق شتافتند تجليل به عمل آمد و به روح بلند ايشان اداي احترام شد.


| شناسه مطلب: 25699







نظرات کاربران