۱۳۰۰ بانوی طلبه تهرانی در جبهه سلامت

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران از فعالیت ۱۳۰۰ بانوی طلبه جهادگر در جبهه سلامت و تولید و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده بین مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین کبیریان، چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه، در نشست خبری ویدئو کنفرانسی، با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم، گفت: طبق آموزه‌های اسلامی وظیفه همه مومنین حضور در عرصه‌های خدمت رسانی و نیکوکاری است و یکی از مصادیق نیکوکاری شرایط امروز جامعه و جهان در رویارویی با ویروس منحوس کرونا است.


وی با بیان این که خداوند مسلمانان را به تقوا و تعاون با یکدیگر دعوت می‌کند، ادامه داد: قدرت نمایی ویروس کرونا به نوعی ضعف بشر را نشان داد تا به مبدا قادر حکیم یعنی خداوند متعال توجه بیشتری داشته باشد و دست به دعا بردارد.


 


۱۳۰۰ بانوی طلبه جهادگر در جبهه سلامت


مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در ادامه به تشریح اقدامات جهادی  بانوان طلبه در مقابله با کرونا پرداخت و بیان کرد: این روزها یک هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر در استان تهران به انجام فعالیت‌های جهادی مشغول هستند و این فعالیت‌ها تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: از روز اولی که بحث شیوع ویروس منحوس کرونا مطرح شد، حداقل ۳۸۰ تن از طلاب خواهر استان تهران به فعالیت ستادی و مدیریت مباحث خدمت رسانی مشغول شدند.


 


تغسیل و تدفین اموات کرونایی


حجت الاسلام والمسلمین کبیریان به مسئله کفن و دفن اموات کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: از روز ۱۶ فروردین که وزارت بهداشت اجازه داد ۳۶ نفر از اساتید، طلاب و دانش آموختگان حوزه خواهران برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی در آرامستان ها و بهشت زهرا حضور دارند و این کار ادامه دارد


مدیر حوزه علمیه خواهران تهران به فعالیت جهادی بانوان طلبه در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۵۵ نفر از اساتید، طلاب و مبلغات استان تهران به‌منظور روحیه بخشی به بیماران و کادر درمانی در بیمارستان ها فعالیت دارند.


 


تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و گان


مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، فعالیت بانوان طلبه در تولید ماسک، گان، دستکش و شیلد را بسیار چشمگیر بیان کرد و گفت: در این ایام بسیاری از مدارس علمیه خواهران به کارگاه تولید ماسک و گان تبدیل‌شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک، گان و … توسط بانوان طلبه تولید و بین نیازمندان و کادر درمانی توزیع‌شده است.


 


تهیه و  توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی با تلاش ۶۰۰ بانوی طلبه


حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به فعالیت‌های جهادی بانوان در تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی و لوازم بهداشتی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و بهداشتی توسط ۶۰۰ تن از طلاب حوزه علمیه خواهران تهران تهیه و بین نیازمندان توزیع‌شده است و همچنان مدارس در حال انجام رزمایش کمک مومنانه هستند.


 


ارائه خدمات مشاوره ای به مردم


وی به بخش دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران تهران در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره ای با حضور ۶۰ مشاور، بصورت حضوری و غیرحضوری در راستای کاهش آسیب‌ها و پیامدهای کرونا ازجمله رفع اضطراب و استرس مردم از دیگر اقدامات جهادی حوزه علمیه خواهران تهران به شمار می‌رود.


مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، مشارکت بانوان طلبه در اجرای طرح غربالگری و همکاری با وزارت بهداشت را یکی دیگر از اقدامات جهادی بانوان طلبه اعلام کرد.


 


انتشار خاطرات جهادگران به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی


حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با تاکید بر ضرورت ثبت و ضبط خدمات جهادی حوزه و روحانیت، اظهار کرد: خاطرات جهادگران سلامت توسط طلاب جمع‌آوری و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه و هم اکنون آماده انتشار است.


 


آموزش مجازی/ درس و بحث یک روز هم تعطیل نشده است


وی در پایان به برنامه های آموزشی حوزه علمیه خواهران تهران در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی یک روز هم درس و بحث حوزه‌های علمیه خواهران استان تعطیل نشده است.




نظرات کاربران