برای سفرحج، منتظر اعلام موضع رسمی عربستان هستیم

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت اعلام شد: با وجودی که برنامه های اجرایی و فرهنگی حج آینده درحال پیگیری است ولی این سفر به اعلام موضع رسمی عربستان بستگی دارد که در وضع موجود؛ کشور میزبان می تواند شرایط لازم را مهیا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت افزود: چون فرصت زیادی تا اعزام زائران باقی نمانده است بر اساس تفاهم نامه حج ، کارهای اجرایی از جمله معاینات حجاج طبق برنامه ای که تدوین شده درحال انجام است.


وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و عزت زائران ایرانی در سرلوحه مذاکرات اعزام حجاج قرار داشته، افزود: عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج منوط به اعلام موضع این کشور است.


آقای اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه معاینات پزشکی کارگزاران و زائران حج 99 به صورت مرحله ای پیش می رود، گفت: برخی استان ها و شهرها به پزشک نیاز داشتند که به سرعت تامین می شود.


وی با اشاره به اینکه جلسات طرح برکت به خانه با هماهنگی دستگاههای ذی ربط با هدف کمک به تولید داخلی و در جهت تحقق شعارسال و افزایش تعداد فروشگاههای عرضه  کالا آغاز شده است، افزود: راه اندازی این طرح فرصت مناسبی برای حجاج است تا سوغات خود را از داخل کشور خریداری کنند لذا مقرر شد این طرح با سرعت بیشتری دنبال و نهایی شود.


برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه آقای غلامرضا رضایی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عربستان از آسیب شناسی صورت گرفته درحوزه همکاری با موسسه مطوفی حجاج ایران گزارشی ارائه کرد و راهکارها برای رفع نارسائی ها و مشکلات کلی و آسیب ها در سرزمین عرفات را برشمرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران