اتحادیه علمای مسلمان خواستار حمایت از قدس و مسجدالاقصی شد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای از امت اسلامی خواست که از قدس و مسجدالاقصی حمایت کنند و با همه امکانات مادی و معنوی خود در کنار فلسطینیان بایستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای نوشت: «درست در زمانی که در این شب‌های مبارک بسر می‌بریم، امت اسلامی با چهار مصیبت دست و پنجه نرم می‌کند؛ مصیبت همه‌گیری کرونا و پیامدهای خطرناک ناشی از آن، مصیبت اشغالگران صهیونیست، مصیبت رسانه‌های گمراه‌کننده و سریال‌های منحط».
در این بیانیه به سریال و رسانه‌ خاصی اشاره نشده است اما‌ به نظر می‌رسد که هدف این پیام، سریال‌‌های «أم هارون» و «مخرج۷» باشد که از شبکه‌ سعودی «ام‌.بی‌.سی» درحال پخش است. در این سریال‌ها، همزیستی با صهیونیست‌ها به رغم خشم فلسطین و عادی‌سازی روابط سیاسی با تل‌آویو و برقراری روابط اقتصادی تبلیغ می‌شود.
در بیانیه یادشده در توصیف سریال‌های منحط گفته شده است: «دشمنان و اشغالگران، عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس و مسجد الاقصای ما و همچنین وفاداری به آنها را تبلیغ می‌کنند». همچنین اشاره شده است که این سریال‌ها «ظلم، استبداد و سرکوب آزادی‌ها» را به نمایش می‌گذارند.
این اتحادیه از مردم خواست که برای رفع این مصیبت‌ها از سرزمین‌‌های اسلامی و تمام جهان به اعتکاف و تضرع در پیشگاه خداوند متعال روی بیاورند و همچنین از ثروتمندان خواست که در شرایط بحرانی کنونی به آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا و مصیبت‌دیدگان کمک کنند.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان با «امانت بزرگ» قلمداد کردن مسجدالاقصی و قدس، از امت اسلامی خواست که از این دو گوهر گرانبها حمایت کنند و با جدیت تمام با همه امکانات مادی و معنوی خود در کنار فلسطینیان بایستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران