زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت

زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به زیارت مدفونان بقیع و آداب آن در میراث اسلامی اهل سنت، گفت: برخلاف وهابیت و اتباع ابن تیمیه، بسیاری از علمای اهل سنت زیارت نامه های مفصلی برای مدفونان بقیع به ویژه حضرت زهرا و ائمه اهل بیت نوشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله محمدهادی یوسفی غروی عضو هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری در هم اندیشی مجازی «بقیع؛ نگین تراث اسلامی» که در آستانه هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، به همت پژوهشکده حج و زیارت و کمیته فرهنگی اربعین حسینی برگزار شد، با اشاره به زیارت مدفونان در بقیع در میراث اهل سنت اظهار داشت: اهل سنت به اهل بیت(ع) ارادت خاصی دارند.


این پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام عنوان کرد: برخلاف وهابیت و اتباع ابن تیمیه، بسیاری از علمای اهل سنت زیارت نامه های مفصلی برای مدفونان بقیع به ویژه حضرت زهرا و ائمه اهل بیت نوشته اند.


وی با اشاره به این که نمی توان غالب اهل سنت را جدای اهل بیت(ع) دانست، گفت: از جمله این بزرگان می توان به ابن مازه، آقشهری و ابن فرحون اشاره کرد که زیارت نامه های طولانی برای ائمه نقل کرده اند.


عضو هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری بیان داشت: این افراد در کتاب های زیارت و مناسک خود فصل مفصلی را به زیارت بقیع و زیارت نامه های مفصل برای مدفونان اختصاص داده اند.


وی وهابیت را جدای از اهل سنت دانست و گفت: اتفاقا همین عملشان خط بطلانی به دیدگاه تنگ نظرانه تکفیریان است که قبور منور ائمه بقیع را تخریب کردند و زیارت قبور را به دروغ شرک می‌ دانستند.


| شناسه مطلب: 100699




بقیع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران