ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی

ماموریت های جهانی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در عصر کنونی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حفظ نظام در تمام ابعاد اسلامیت و جمهوریت اصلی ترین رسالت شاگردان امام صادق(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز چهارشنبه 28 خرداد در برنامه پیام، با تسلیت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام، کمک به حاکمیت دین را وظیفه همگانی دانست و گفت: رسالت عظیم شاگردان امام صادق (ع) در عصر امروز خیلی مهم است یعنی روحانیتی که در حیات طیبه انقللاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنند باید اقامه دین را وظیفه خود بدانند.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه  حاکمیت دین هدف مهم همه ادیان الهی است، افزود : قیام به قسط، عدل و حاکمیت الهی هدف بزرگ ادیان است. همه مصیبت های ائمه اطهار متحمل شدند برای این بود که حکومت الهی برپا شود.


وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید در حرکت پرشتاب قطار جمهوری اسلامی و انقلاب سهیم باشند، گفت: روحانیون عصر حاضر به عنوان شاگران مکتب امام صادق باید با قرار گیری در این مسیر، راه و روش آن امام عظیم الشان را در جامعه بشناسانند و در مورد علم و دانش، مبارزه و تشکیلات در جامعه روشنگری کنند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بی تفاوت بودن را  از جمله آفت رفتاری در بین شاگردان امام صادق دانست و گفت: شاگردان مکتب امام صادق (ع) وظیفه دارند به حکومت اسلامی کمک کنند و فرقی نمی کند حاکمیت دین در وطن خودمان ، یا جای دیگر دنیا باشد.


امام جمعه تبریز در بیان سجای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام صادق (ع)، ایشان را مرد علم، مبارزه و تشکیلات معرفی کرد و افزوذ: محفل درس امام (ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورده بود همه مفاهیم اصیل قرآن و اسلامی که در طول یک قرن و اندی توسط مغرضان، مفسدان و جاهلان تحریف شده بود را به شکل صحیح در جامعه تبیین کردند.


حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با بیان اینکه مرد مبارزه بودن امام صادق را کمتر شنیده ایم، گفت: ایشان مشغول یک مبارزه مستمر بود؛ مبارزه برای به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی.


وی در تبین بُعد سوم شخصیت امام صادق (ع) اظهار کرد: امام ششم شیعیان مرد تشکیلات بود؛ ایشان تشکلات عظیمی از مومنان و طرفداران خودشان را بعنوان جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام به وجود آورده بودند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به  معنی تشکیلات، ادامه داد: وکلا و نمایندگان امام صادق (ع) در تمامی شهرها حضور داشتند و پیروان امام با مراجعه به آنها تکلیف دینی و سیاسی عصر خود را می پرسیدند و به آن عکمل می کردند.


امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تکلیف سیاسی مانند تکلیف دینی لازم الاجرا است، گفت: امام صادق با این  تشکلات عظیم، مومنان را برای ادای وظیفه مطلع می کردند و از همه جا وجوهات و بودجه  برای اداره تشکیلات آل علی جمع آوری می شد.


حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم ادامه داد: این تشکیلات با همراهی مردم در واقع با دستگاه بنی امیه مبارزه کرد، اما زمانی که پیروزی امام صادق (ع) بر بنی امیه حتمی شد، بنی عباس بعنوان بک جریان مزاحم و فرصت طلب آمد و میدان را بدست گرفت.


وی برای آشنایی بیشتر مومنان با زندگی سیاسی ائمه اطهار علیه السلام کتاب انسان 250 ساله، مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیره سیاسی ائمه را معرفی کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران