افزایش اعمال محدودیت در نجف و خلوتی حرم علوی

با شیوع کرونا در عراق، استاندار نجف باردیگر منع تردد در این شهر و افزایش محدودیت برای شهروندان را اعمال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با افزایش شیوع کرونا در عراق و به ویژه نجف اشرف، منع تردد در این شهر بیش از هفته‌های گذشته توسط پلیس نجف اعمال شد به طوری که علاوه بر ورودی شهر نجف، در خیابان‌های اصلی و پرتردد نجف نیز گادر امنیتی پلیس این شهر مستقر شده تا از تردد افراد در شهر جلوگیری شود.


همچنین در ورودی بازار نجف در حوالی حرم امیرالمؤمنین (ع) پلس نجف اجازه تردد به مردم را نمی‌دهد. با این اقدام استاندار نجف، خیابان‌های این شهر خلوت و به نوعی خالی از شهروند شده است و حتی مغازه‌ها و سایر مراکز امکان فعالیت ندارند.


البته با وجود اعمال محدودیت توسط پلیس نجف، درهای حرم علوی به روی زائران باز است و افراد امکان تشرف به حرم امیرالمؤمنین (ع) را دارند که به دلیل منع تردد در شهر، تقریبا کسی از ظهر به بعد به زیارت مشرف نمی‌شود و تنها خادمان و ساکنان اطراف حرم امکان حضور در حرم امام علی (ع) را دارند تا جایی که هنگام غروب در حرم تعداد زائران به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.


این امر در حالی است که از هفته گذشته در کربلا نیز کاهش تردد اعمال شد وحرم سیدالشهدا (ع) هنگام غروب و به ویژه بعد از اذان مغرب با حضور زائران حال و هوای دیگری دارد و کسی مانع تشرف به این قطعه از بهشت نمی‌شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران