شمار قربانیان کرونا در عربستان از مرز ۱۵۰۰ نفر گذشت

وزارت بهداشت عربستان از ابتلای نزدیک به چهار هزار نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد و تاکید کرد که آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا نیز از ۱۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه اینترنتی «الوئام» نوشت: وزارت بهداشت عربستان سعودی عصر روز جمعه(6 تیرماه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۹۲۷ مورد دیگر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) به ثبت رسیده و در نتیجه شمار افراد مبتلا در این کشور به ۱۷۸ هزار و ۵۰۴ نفر افزایش یافته است.


این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ مبتلای دیگر به ویروس کرونا در عربستان جان خود را از دست دادند تا آمار کلی مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس در این کشور به هزار و ۵۱۱ مورد افزایش یابد.


بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عربستان آمده، با بهبودی هزار و ۶۵۷ مبتلای دیگر به ویروس کرونا، شمار کلی بهبودیافتگان در این کشور به ۱۲۲ هزار و ۱۲۸ نفر افزایش یافت در حالی که هم اکنون ۵۴ هزار و ۸۶۵ مورد فعال وجود دارد و دو هزار و ۲۸۳ تن از آنها نیز در وضعیت وخیمی به سر می برند.


این در حالی است که بر اساس آخرین داده های وبسایت مرجع «ورلد او متر» (Worldometer)، عربستان از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جایگاه پانزدهم جهان و از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کشنده نیز در رتبه سی و دوم قرار دارد با این حال در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، با اختلاف زیادی نسبت به سایر اعضای شورای همکاری یعنی امارات، کویت، عمان، قطر و بحرین، در هر دو زمینه پیشتاز است.


| شناسه مطلب: 101166




عربستان کرونا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران