حج قطعه‌ای برجسته از پازل نظامات دینی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران و مسئولان حج و زیارت استان گفت: حج قطعه‌ای برجسته از پازل نظامات دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار مدیران و مسئولان حج و زیارت استان قزوین که به مناسبت هفته حج برگزار شد، اظهار کرد: چه در سال‌هایی که بدون هیچ مانعی حج انجام می‌شد و چه امسال که بیماری مانع شده است، حدود یک ماه درگیر برنامه‌های حج هستیم اما لازم است برای اثرگذاری بیشتر بقیه سال را نیز برنامه‌های مفیدی داشته باشیم.


وی تصریح کرد: اگر بیماری کرونا مانع برگزاری حج امسال شد، تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های معرفتی، فرصتی را در جامعه ایجاد کنیم و این برنامه‌ها در تمام طول سال دغدغه متولیان حج باشد.


امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حج با همه ابعادش، قطعه‌ای برجسته از پازل نظامات دینی است که خمس، زکات، اقامه نماز و نماز جمعه می‌باشد و لازم است همه این بخش‌ها با یکدیگر سازگاری، تعامل و هم‌افزایی داشته باشند تا نظام اسلامی با عزت و اقتدار دیده شود.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام باقر(ع) نماز، روزه، زکات، حج و ولایت را پنج ستونی معرفی کرده‌اند که اسلام بر آنها استوار است و حضرت تأکید می‌کنند ولایت یعنی همان رهبری دینی که امروز نیز به عنوان ولی فقیه زیر سایه آن زندگی می‌کنیم و این مهم کلید رسیدن به ستون‌های دیگر دین است.


وی با بیان اینکه حج به عنوان بزرگترین همایش اسلامی که عزت و اقتدار مسلمین در آن به نمایش در می‌آید، عنوان کرد: در ادامه این حدیث امام باقر(ع) برای نماز، روزه، حج و زکات جایگاه ویژه ای قائل شده‌اند اما تأکید می‌کنند اگر کسی همه شب‌ها نماز بخواند، همه روزها روزه بگیرد، همه ساله حج به جای آورد و همه مال خود را انفاق کند اما نداند امام و رهبر دینی او چه کسی است و خودش را با رهبر دینی هماهنگ نکند، ذره‌ای ثواب ندارد و اهل ایمان نیز به حساب نمی‌آید.


| شناسه مطلب: 101185




حج اسرار و معارف



نظرات کاربران