آیت الله اعرافی: ملت ایران در برابر آمریکایی‌ها کوتاه نخواهد آمد

امام جمعه قم گفت: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خواهد خورد و ملت بزرگ ایران، سختی‌ها را تحمل خواهد کرد و از دولت مردان نیز مطالبه حل مشکلات را داریم، اما در برابر آمریکایی‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، اظهار داشت: داستان کرونا، بیدار باشی برای بشر بود که بدانیم با وجود پیشرفت‌های انسان، اما دست قدرت الهی برتر است.
وی بیان داشت: سختی‌های ایجاد شده ناشی از بیماری کرونا، وسیله‌ای برای رشد مادی و معنوی و حرکت انسان به سمت تقوا است.
خطیب جمعه قم افزود: کرونا نشان داد که امکانات بشر در معرض طوفان خطرها است و باید این سوال را مطرح کرد که آیا این امر برای عبرت گیری انسان کافی نیست.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: باید در داستان کرونا از تمامی افرادی که در تنظیم امور در سطح کشور و استان قم از جمله مسئولان، پزشکان و پرستان و کسانی که به خوبی در صحنه حضور یافتند و برای مقابله با این بیماری تلاش کردند تشکر کنیم.
وی ادامه داد: باید به صورت ویژه از نیروهای جهادی، طلاب و دانشجویان و نیروهای مردمی که بی مزد و مواجب خطر کردند و به یاری بیماران شتافتند و در عرصه همدلی و مواسات یاری گر محرومان بودند تقدیر کرد و یاد همه کسانی را که در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند گرامی می‌داریم و برای بیماران شفای عاجل مسئلت می نماییم.
عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه امروز خطر کرونا تمام نشده است، تاکید کرد: وظیفه ما در این شرایط که درمانی برای این بیماری وجود ندارد، رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی است و از طرفی می‌بایست برنامه ریزی ها به گونه‌ای باشد که چرخ صنعت و اشتغال نیز بچرخد و دولت و مجلس باید تلاش کنند تا این سختی‌هایی که برای مردم ایجاد شده است کم شود.
امام جمعه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی در داستان کرونا تاب آوری خود را در عرصه‌های مختلف نشان داد، افزود: امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های تدوین شده به زودی شاهد از بین رفتن این بیماری باشیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اقدامات و سیاست‌های کشور آمریکا اظهار داشت: اشغالگری، جنگ‌افروزی و کشتار مردم در بیش از ۱۰۰ جنگ، غارتگری و استعمار و همچنین یک جانبه نگری و توسعه سلاح‌های کشتارجمعی، عهد شکنی حتی در برابر هم پیمانان خود، حمایت از مستبدان در سراسر عالم، حمایت از تروریسم و ترویج فرهنگ مادی گرایانه و تخریب محیط زیست و نابودی فرهنگ بشری و بی اعتنایی به مستضعفان و محرومان عالم و حتی بی‌توجهی به مجامع بین المللی که به سیاست‌های خودشان نزدیک است از جمله سیاست‌های آمریکایی‌ها است.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر شکست‌های بزرگی را متحمل شدند که در عین الاسد برای اولین بار طعم تلخ موشک‌های جمهوری اسلامی را چشیدند و در سوریه و در پهنه دریا نیز اسیر اقدامات مقتدرانه ایران شدند و مزدوران آنان در یمن و نقاط دیگر نیز شکست خوردند و اخیراً نیز در شورای امنیت با شکست دیگری مواجه شدند و در داستان کرونا نیز مدیریت بدی داشتند و نگاه مادی گرایانه خود را نشان دادند.
وی با بیان اینکه، تبعیض نژادی در آمریکا مانند یک طوفان این کشور را زیر و رو کرد افزود: تجربه نشان داده که نتیجه انتخابات در آمریکا برای ما فرقی نخواهد کرد و ما باید بر روی پای خود بایستیم و محور مقاومت را تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: حاکمان عراق نیز نباید در دام آمریکایی‌ها گرفتار شوند و محور مقاومت مقتدرانه باید مسیر خود را به پیش ببرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خواهد خورد و ملت بزرگ ایران، سختی‌ها را تحمل خواهد کرد و از دولت مردان نیز مطالبه حل مشکلات را داریم، اما در برابر آمریکایی‌ها کوتاه نخواهیم آمد.
آیت الله اعرافی با اشاره به طرح نامه‌ای از سوی فردی که در گذشته مسئولیت‌هایی داشته، این نامه را جفا نسبت به رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این نامه جسارتی انجام شد که وظیفه همه ما این است که در برابر این جسارت اعلام موضع  و مواضع خود را روشن بیان کنیم.
امام جمعه قم افزود: من به این آقایانی که این چنین تحلیل‌های ناصوابی انجام می‌دهند و نامه نگاری‌های نادرستی می‌کنند چند نکته عرض می‌کنم که حق نقد و انتقاد آزادی را محترم می‌شماریم؛ اما تحریک جامعه در این شرایط سخت و دشوار آن هم وقتی سازوکارهای قانونی وجود دارد قابل قبول نیست.
آیت الله اعرافی تاکید کرد: در زمانی که بسیاری از مسئولان با برپایی انتخابات و رأی مردم در مسند قرار گرفته‌اند، نسبت دادن مشکلات به رهبری جامعه؛ جفا است چرا که رهبری معظم انقلاب اسلامی در این سال‌ها با درایت کم‌نظیر خود اقتدار و عظمت را برای جمهوری اسلامی در جهان آفریدند و پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم و دفع فتنه‌ها در کشور از دستاوردهای رهبری بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: بی انصافی و جفا نسبت به رهبری تا این اندازه قابل قبول نیست و ملت ایران نیز در وقایع مختلف این افراد را شناخته‌اند و امام راحل نیز تاکید داشتند که می‌بایست کمربندها را محکم بست و آماده مبارزه با ظالمان جهان باشیم و امروز مفسر آرمان‌های بزرگ و پرچمدار و طلایه‌دار راه امام راحل، مقام معظم رهبری است و رفتار افرادی که اینگونه جفا و زمینه فتنه دیگری را فراهم می‌کنند برای ما قابل قبول نیست و ملت ایران همچنان در راه امام و شهدا و انقلاب اسلامی به همراه مقام معظم رهبری پایدار و ثابت قدم خواهند بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران