همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد

همایش‌های فرهنگی بعثه رهبری آغاز شد

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از برپایی مراسم و همایش‌هایی با موضوع حج از ۳۱ تیر تا ۱۷ مرداد خبر داد و گفت: با توجه به اعزام نشدن زائران به عربستان و شیوع کرونا، این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در ایام حج تمتع، اظهار داشت: با وجود لغو حج تمتع برای زائران کشورمان، برنامه‌هایی به منظور تبیین فرهنگ حج از سوی بعثه مقام معظم رهبری پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها از ۳۱ تیر تا ۱۷ مرداد اجرایی می‌شود.


وی از برپایی مراسم عزاداری شهادت جواد الائمه (ع) خبر داد و افزود: سه‌شنبه ۳۱ تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) برنامه عزاداری آن حضرت با سخنرانی آقایان رفیعی و رستم‌نژاد درباره جایگاه امام جواد (ع) و مداحی حیدرزاده  به صورت مجازی از ساعت ۱۸ تا ۱۹ برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام اخویان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع همزمان با دهه اول ماه ذی‌الحجه به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: چهارشنبه اول مرداد در نخستین روز ذی‌الحجه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، برنامه‌ای با موضوع حج و خانواده با حضور معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران و حجت‌الاسلام ‌عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار می‌شود.


وی افزود: در این برنامه به شاخص‌های زندگی معنوی و زندگی موفق در قرآن و همچنین سبک زندگی علوی و فاطمی اشاره خواهد شد و آقای شالبافان به مولودی‌خوانی و مدح امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) خواهد پرداخت.


مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری برپایی همایش سراسری روحانیون فرهنگی را از دیگر برنامه‌های دهه اول ذی‌الحجه عنوان کرد و گفت: پنج‌شنبه دوم مرداد نیز همایش سراسری روحانیون فرهنگی با موضوع حج و خادمان فرهنگی برگزار می‌شود. 


حجت‌الاسلام اخویان با بیان اینکه در پنجمین روز از ماه ذی‌الحجه نیز برنامه تجلیل از خانواده معظم شهدا در نظر گرفته شده است که در این مراسم از خانواده دو شهید تقدیر به عمل می‌آید، افزود: در ایام برپایی حج، با توجه به اینکه اعزامی به عربستان نداریم، دیدار با خانواده شهدای حج و به ویژه منا را در دستور کار قرار دادیم که این برنامه از ۵ تا ۱۰ ذی‌الحجه پیش‌بینی شده است.


وی با اشاره به شهادت امام باقر (ع) همزمان با ۷ ذی‌الحجه، خاطر نشان کرد: مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام باقر (ع) با موضوع حج و اهل بیت (ع) دوشنبه ششم مرداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام اخویان با بیان اینکه در روز عرفه نیز برنامه‌ای پیش‌بینی شده است، گفت: علاوه بر برنامه روز عرفه، ۱۰ مرداد همزمان با روز عید قربان تجلیل از خادمان ضیوف الرحمن در نظر گرفته شده است که در این مراسم نیز نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به ایراد سخنرانی می‌پردازد.


مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ولادت امام علی النقی (ع) در روز پانزدهم ذی‌الحجه نیز خاطرنشان کرد: همزمان با شب میلاد امام هادی (ع) نیز سه‌شنبه ۱۴ مرداد جشن میلاد آن حضرت با موضوع تبیین اقدامات امام هادی (ع) و جایگاه حج به صورت مجازی برپا خواهد شد. در روز عید غدیر همزمان با ۱۷ مرداد نیز محفلی به همین مناسبت برگزار می‌شود.


بنابراین گزارش، تمام برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ماه  ذی‌الحجه  به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان  می‌توانند برای استفاده از این محافل که از ۳۱ تیر تا ۱۷ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۱۹ پیش‌بینی شده است، به اینجا مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران