بودجه حج در اندونزی به وزارت دین این کشور تعلق گرفت

کمیسیون هشت مجلس نمایندگان کشور اندونزی پیشنهاد وزارت دین را در رابطه با اختصاص مجدد بودجه حج دریافتی از بودجه دولت را تصویب کرد.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، از این بودجه برای رسیدگی به کوید-۱۹ در خوابگاه حجاج، حوزه علمیه یا مدارس اسلامی شبانه روزی، از جمله کمک به صدور گواهینامه حلال برای کارآفرینان میکرو کوچک، استفاده خواهد شد. این توافق یکی از نتیجه گیری های جلسه کمیسیون هشت مجلس با وزیر دین در ساختمان پارلمان بود.


یاندری سوسانتو-رئیس کمیسیون هشت این کشور- اظهار کرد: کمیسیون هشت مجلس پیشنهاد تخصیص مجدد سایر بودجه های غیر جاری را در برنامه حج و عمره وزارت دین برای سال ۲۰۲۰ میلادی تصویب کرد که به عنوان پیامد لغو عزیمت زائران امسال به مبلغ ۱۴۶.۶۸۲.۴۲۸.۲۳۳ روپیه محقق نشده است.


نزار دبیرکل وزارت دین کشور اندونزی نیز گفت: بودجه برگزاری حج مندرج در بودجه دولت، از زمان صدور حکم وزیر دین شماره ۴۹۴ سال ۲۰۲۰ میلادی در خصوص لغو عزیمت حج، قابل اجرا نیست.


بنابراین، وزارت دین درخواست تصویب کمیسیون هشت برای اختصاص مجدد بودجه برنامه های بحرانی وزارت دین را کرده است.


نزار اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم در این زمینه، پشتیبانی هزینه جاری از خوابگاه حجاج تحت تأثیر کوید-۱۹ است که برای جداسازی افراد تحت نظارت و بیماران کوید-۱۹ تحت نظارت استفاده شده است.


‫یکی دیگر از برنامه های مهم از تخصیص مجدد بودجه برگزاری حج، تسهیل گواهینامه حلال برای مشاغل میکرو کوچک است. این مبلغ حدود ۱۶ میلیارد روپیه است که به منظور کمک به کارآفرینان میکرو کوچک برای دریافت گواهینامه حلال با هزینه صفر روپیه انجام می شود.‬


| شناسه مطلب: 101542




اندونزی حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران