مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم

مدینه یادگار پیغمبر است+فیلم

امسال، به علت شیوع ویروس کرونا مسجدالحرام و مسجدالنبی را غربت و غم عظیمی دربرگرفته بود. هر سال، پس از پایان اعمال حج تمتع، گروهی از حجاج رهسپار مدینه منوره می شدند و حضور پرتعداد در آن شهر جلوه گر بود. به امید آنکه باردیگر شاهد حضور با سلامت موحدان در اماکن مذهبی جهان اسلام باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در باب ارزش و اهمیت شهر مدینه از دیدگاه اسلام و مسلمانان و نقش آن به عنوان تجلی‌گاه مودت و ولایت به عترت پیامبر(ص) و در تمامیت و قبولى اعمال حج سخن بسیار به میان آمده است چرا که مدینه حرم پیامبر گرامى اسلام(ص) است.


از امام صادق(ع) روایت شده است: «خدا حرمى دارد که مکه است و رسول‏ الله(ص) نیز حرمى دارد که مدینه است و امیرالمؤمنین علی(ع) نیز حرمى دارد که کوفه است و ما اهل بیت نیز حرمى داریم که قم است و در آینده‏‌اى نه چندان دور، بانویى از فرزندان من به نام «فاطمه» در آن شهر دفن مى‏‌شود، که هر کس او را (بامعرفت) زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏‌شود.


مدینه شهر پیامبر(ص) و حرم و روضه منوره آن حضرت و قبور چهار تن از ائمه اهل‏‌بیت(ع) و بسیارى از صحابه پاک آن حضرت است. مدینه شهر شهیدان بدر و احد و جنگ‌هاى صدر اسلام و شهر مجاهدت‌ها و فداکاری‌هاى مسلمانان نخستین است. از این جهت زیارت مدینه و روضه منوره مسجد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع) و سایر زیارتگاه‌ها، اظهار وفادارى و ارادت و بیعت با صاحبان آن آثار است و تمامیت حج به آن بستگى دارد.


از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند: «از مکه آغاز کنید و به ما ختم کنید». در فقه الرضا نیز  آمده است: « سپس قبر محمد مصطفى(ص) را زیارت مى‏‌کنى، چه آن که آن‌حضرت فرموده است: هر کس حج بجا آورد و مرا زیارت نکند به من جفا کرده است و زیارت مى‏‌کنى مرقد بزرگان (ائمه هدى) را در مدینه.»


در ادامه کلیپی زیبا از مدینه منوره را که توسط پایگاه اطلاع رسانی حج از تصاویر آرشیوی سال های قبل تهیه شده است، می بینید:


 



 


| شناسه مطلب: 101949




مدینه فیلم



نظرات کاربران