حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم

حرم امام حسین با کفپوش قرمز فرش شد+فیلم

حرم امام حسین (ع) در آستانه ماه محرم برای حضور دسته‌های عزاداری و برپایی مراسم تاسوعا و عاشورا آماده و با فرش‌های قرمز مفروش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حرم امام حسین (ع) در آستانه ماه محرم برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) آماده شد.


هر ساله در چنین ایامی زائران کشورهای مختلف به کربلا مشرف می‌شدند و روزهای تاسوعا و عاشورا در کربلا میلیون‌ها زائر برای عزاداری امام حسین (ع) به حرم حسینی و عباسی مشرف می‌شدند. اما امسال با شیوع کرونا شهر کربلا قرنطینه است و امکان ورود به این شهر تا ۱۳ محرم وجود ندارد.


با این وجود متولیان و خادمان حرم امام حسین (ع) علاوه بر سیاهپوش کردن حرم، فرش‌های آستان حسینی را جمع‌آوری کرده و صحن حرم را با فرش‌های قرمز مفروش کردند.


در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دسته‌های عزاداری برپا می‌شود و هر سال برای سهولت تردد زائران مسیر حرکت دسته‌های عزاداری با فرش‌های قرمز مفروش شده و بر دیوارهای حرم نیز پلاستیک نصب می‌شود.


امسال با توجه به شیوع کرونا دسته‌های عزاداری و هیأت‌ها تقسیم بندی شدند و قرار است از روز دوم محرم در مسیری خاص با رعایت فاصله حرکت کنند.


در ادامه فیلمی از آماده سازی حرم امام حسین (ع) برای برپایی مراسم عزاداری در دهه اول محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا را مشاهده می‌کنید:


 



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران