آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری

آمادگی بین‌الحرمین برای برپایی دسته‌های عزاداری

بین‌الحرمین برای حضور دسته‌های عزاداری در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی متناسب با شرایط کرونا آماده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دسته‌های عزاداری از شنبه شب (اول شهریورماه) در اطراف حرم شروع به حرکت کرده و به سمت حرم سیدالشهداء (ع) مشرف شدند.
اما با توجه به اینکه دسته‌های عزاداری هنوز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده بودند، مسیر حرکت عزاداران بر اساس نقشه تعیین شده، نبود. با این وجود از امروز دسته‌های عزاداری سیدالشهداء (ع) به سمت بین‌الحرمین حرکت خواهند کرد.
بر همین اساس، نه تنها در حرم سیدالشهداء (ع) بلکه در حرم حضرت عباس (ع) و حتی بین‌الحرمین نیز مسیر حرکت دسته‌های عزاداری مشخص شده است تا زائران با نظم خاص به حرم‌ها مشرف شده و فاصله را برای حفظ سلامت و جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کنند.
جانمایی مسیر عزاداران بیشتر برای برپایی مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی که خیل عظیم عاشقان از اطراف کربلا به حرم مشرف می‌شوند، پیش‌بینی شده است. همچنین امسال محدودیتی برای حرکت دسته‌های عزاداری تعیین شده است و از حضور زائران سایر شهرها به کربلا ممانعت می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران