پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا

پنجم محرم؛ نامه عبدالله بن زیاد به عمر سعد برای تنگناسازی در کربلا

عبیدالله‌بن‌زیاد در روز پنجم محرم عمر‌سعد را برای سخت‌گیری و تنگناسازی در کربلا تحت فشار قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از مهم‌ترین حوادث روز پنجم محرم می‌توان به فرستادن چهار‌هزار نفر سپاهی تازه‌نفس به کربلا اشاره کرد. در این روز، حداقل نیروی دشمن در کربلا حدود ده‌هزار تن می‌شود و موقعیت به تدریج رنگ‌وبوی جنگ می‌گیرد.


عبیدالله‌زیاد در روز پنجم محرم با نامه‌نگاری مجدد با عمر سعد، وی را برای سخت‌گیری و تنگناسازی در کربلا تحت فشار قرار داد. احتمالا نامه عبیدالله روز ششم به کربلا رسید.


عبیدالله‌بن‌زیاد در نامه نگاشته بود: باری، میان حسین و یارانش و آب فرات حائل شو (فاصله بینداز) که حتی یک قطره ننوشند تا به بیعت امیرالمؤمنین{یزید}و عبیدالله‌بن‌زیاد تن سپارند یا همچون شهید مظلوم تقی‌نقی عثمان‌بن‌عفان{که در هنگام کشته شدن تشنه بود}کشته شوند.


خاطرنشان می‌شود امام حسین (ع) در روز پنجم محرم با اصحاب گفت‌وگو کرده و تصفیه مجدد انجام داده است.


منابع:
۱. تاریخ یعقوبی
۲. الفتوح
۳. الممناقب
۴. الامام‌الحسین و اصحابه
۵. تاریخ طبری
۶. ارشاد
۷. آینه در کربلاست (محمدرضا سنگری)




مطالب مرتبط

نظرات کاربران