نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین

نگاهی به کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین

کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین (ع)، که در بر دارنده ارتباط با حضرت از طریق زیارت عاشورا است توسط انتشارات لب المیزان به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ضروری ترین نیاز بشر ارتباط با عالم ملکوت و آزادشدن از هبوطی است که با نزدیکی به شجره  ممنوعه در آن قرار گرفت و ارتباط با عالم ملکوت میسّر نمی شود مگر آن که به انسان های ملکوتی که با وجودشان اشاره به آن عالم دارند نظر اندازیم. حضرت سیدالشّهداء (ع) در کربلا چنین راهی را در جلو بشریت گشودند، لذا ما با زیارت آن حضرت به ملاقات آن امام می رویم تا ما نیز نظاره گر ملکوت عالم باشیم و از جرگه  مسلمانانی که امام را شهید می کنند به در آییم و به جرگه  گروهی بپیوندیم که در امام ذوب شدند و خون خواهی او را خون خواهی خود دانستند و از خدا خواستند که «أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی...» خون خواهی حسین (ع) را که خون خواهی خودم محسوب می شود، رزق من گردان که جان من جدای از جان مولایم حسین (ع) نیست.


 


انسان دارای چهره های مختلفی است که هر زمان با چهره ای از خود روبه رو می شود و به تماشای آن می نشیند. انسان در کربلا با عالی ترین وجه انسانی روبه رو می گردد و در طلب آن اشک تمنّا سر می دهد و در زیارت عاشورا سعی دارد همه حجاب های بین خود و آن چهره  نهایی انسانی را کناربزند تا در یگانگی با امام ندا سر دهد «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی عَظِیمِ رَزِیَّتِی» حمد خدا را به جهت مصیبت بزرگ من، آری مصیبت بر امام حسین (ع) را مصیبت خود احساس می کند و شرط یگانگی با امام را به انتها می رساند.


زیارت عاشورا اشاره به راهی است که باید طی شود و معراجی است که باید به آن دست یافت. انسان از طریق آن زیارت متوجه می شود طلب در او زنده است و غرایز مانع راه اند، ولی به مدد زیارت حضرت سیدالشّهداء (ع) امکان طی مسیر هست. با نظر به آن حضرت از خداوند تقاضا می کند که؛ «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَکَ وَجِیها بِالْحُسَیْنِ علیه السلام» خداوندا! مرا به حقیقت حسین (ع) پسندیده ی درگاهت قرار بده، تا بتوانم جهت جان خود را به خدا اندازم و در مسیر حقیقت یابی، طریقت حسین (ع) را پیشه ی خود کنم تا همچنان که کربلا را عشق به خدا آفرید من نیز از آن عشق بی بهره نباشم و از هبوط به درآیم و به معیت با حسین (ع) و اصحاب او نایل گردم و بتوانم از خدا تقاضا کنم؛ «أَسْأَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ» مرا نیز به مقام محمود نایل گرداند.


انتشارات لب المیزان، کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین (ع)، را که نوشته اصغر طاهرزاده است را به چاپ رسانده است.


 


ساختار کتاب


کتاب زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین (ع)، دارای فصل بندی مشخصی نیست بلکه به ترتیب به موضوعات زیارت عاشورا پرداخته است. عناوین ذکر شده در این کتاب عبارت است از: زیارت عاشورا؛ حدیث قدسی، یگانه‌شدن جان، برگشت به مقام عنداللهی، امام حسین (ع) گمشده‌ی بشریت، جایگاه اشک برای امام حسین (ع)، خونی که هرگز هدر نمی‌رود، جایگاه اصحاب حسین (ع)، پدر امت، تنفر جهت‌دار، مدیریت قوه‌ی غضبیه، در اوج یگانگی، دریچه‌های تقرب به خدا، جبهه‌ای زنده و فعّال، طلب مقام محمود، انتظار پاداشی بزرگ، پرواز به سوی افق‌های برتر، بزرگ‌ترین تقاضا، غم غربت، مدیریت حُبّ و بغض، لعنت‌های جان‌بخش، ملاقاتی روحانی، بهترین راه اصلاح نفس، زیبایی‌های کربلا، مقام معیّت با امام حسین (ع).


 


ویژگی اثر


1. توجه دادن به مسئله دعا در زندگی


2. پرداختن به یکی از مهم ترین زیارات شیعه


3. شرح و توضیح خوب از زیارت عاشورا


4. معرفی زیبایی های عاشورا


5. جایگاه امام حسین(ع) و اشک برای آن حضرت


6. جایگاه اصحاب امام حسین(ع)


 


برشی از کتاب


در صفحه 103 و 104 این کتاب درباره برملا کردن چهره نفاق در زیارت عاشورا این مطالب نگاشته شده است:


در زیارت عاشورا بنابراین است که چهره ی نفاق بنی امیه رسوا شود نه این که تقابل بین شیعه و سنی شکل گیرد. البته نقش بنی امیه در ایجاد تقابل اهل سنت با شیعه را نیز نباید نادیده گرفت، آن ها سعی کردند مبارزه ی خود با امامان معصوم (علیهم السلام) را به مبارزه ی اهل سنت با امامان و شیعیان تبدیل نمایند. همین کاری که امروزه وهّابیون انجام می دهند.


از آن جایی که در بینش اسلامِ ناب «کُلُّ یوْمٍ عاشُورا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلا»؛ است و شعار ما شیعیان در طول تاریخ بعد ازکربلا چنین بوده، با اظهار این فراز از زیارت، متوجه جبهه های باطلِ زمانه ی خود می شویم که چگونه یزیدیان بر باطل خود تأکید می کنند و حق و حقیقت را به مسلخ می برند، بر همین اساس بزرگان دین همواره زیارت عاشورا می خواندند تا از حرامیان روزگار خود غافل نگردند. تا مهدی امت (عجل الله تعالی فرجه) ظهور نفرماید هر روز برای ما روز عاشورا است و از ظلمی که توسط استکبار جهانی بر حق و حقیقت روا داشته می شود غافل نخواهیم ماند.


بزرگان دین همواره با زیارت عاشورا مأنوس بودند تا همیشه خود را در جبهه ی کربلاییان به فرماندهی حضرت امام حسین (ع) حفظ کنند، چون متوجه بودند و هستند که این جبهه تا قیام قیامت گشوده است. مگر امروز ستمگران در هر لباسی و به شکل های مختلف با اسلام ناب در جنگ و ستیز نیستند؟ شعار «کُلُّ یوْمٍ عاشُورا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلا»؛ می خواهد بگوید: روح خود را برای همیشه با فرهنگ اصحاب کربلا متحد نگه دار تا شور اصحاب حسین (ع) در جانت زنده بماند و لحظه ای از وفاداری به حقیقت غافل نمانی.


انتشارات لب المیزان، کتاب «زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین (ع)» را در قطع رقعی و 136 صفحه به چاپ رسانده است.


علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات لب المیزان، با شماره 09136032342 تماس حاصل کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران