خراسان آماده اجرای برنامه‌های ستاد کرونا در سوگواری شهادت امام رضا است

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی صفر گفت: آماده اجرای برنامه های ستاد ملی کرونا برای برگزاری یا عدم برگزاری مراسم دهه پایانی صفر و مراسم اربعین حسینی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد صادق براتی در جمع اعضای کارگروه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه خراسان رضوی، اظهار کرد: دو رویداد مهمی که در پیش داریم، مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن‌ها در حال انجام است. ضمنا استان آمادگی دارد که تمامی برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا را در صورت عدم برگزاری و یا برگزاری مراسم به شکل مطلوبی اجرایی نماید.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری موفق برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های گذشته در فضای مجازی، تاکید کرد: از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی دهه پایانی ماه صفر انجام شده است تا زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی از برکات معنوی زیارت حضرت رضا(ع) بهره‌مند شوند.

براتی تصریح کرد: در صورت تایید ستاد ملی کرونا در خصوص برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر، تلاش می‌کنیم تمامی آیین ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به طور شایسته‌ای در شان اهل بیت(ع) برگزار شود. ضمن این که هیئات مذهبی و عزاداران سیدالشهدا(ع) در مراسم‌ دهه اول ماه محرم بسیار خوب عمل کردند و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درخشیدند که جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، اظهار گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که بقاع متبرکه قطب فرهنگی جامعه هستند؛ لذا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نیاز به امکانات مالی دارند که در صورت خودکفایی در زمینه اقتصادی می‌توانند برنامه‌های فرهنگی لازم را طراحی و اجرا نمایند.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، براتی عنوان کرد: بقاع متبرکه بهترین مکان برای نشر معارف اهل بیت(ع) و مباحث قرآنی است و کارکردهای مختلف آن در حوزه اجتماعی و قرآنی باید بیشتر فعال شود. وجود بقاع متبرکه و امامزادگان عامل مهمی برای تقویت آموزه‌های دینی به‌شمار می‌رود و سوق دادن انجام فعالیت‌های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه در تقویت تبدیل شدن به قطب فرهنگی امامزادگان کمک بسیاری می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران