المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد

المصطفی تفاهم‌نامه همکاری با مجمع اهل بیت‌ و سازمان فرهنگ امضا کرد

جامعةالمصطفی العالمیه در راستای رسالت آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی خود با مجمع جهانی اهل بیت‌(علیهم‌السلام) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تفاهم‌نامه‌های جداگانه امضا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در رأس هیئتی متشکل از معاونین و مدیران این نهاد با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن دیدار با ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهم‌نامه مشترک در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بین‌المللی امضا کردند.


این گزارش حاکیست، در این دیدار مقرر شد کمیته‌ای مشترک، عملیاتی‌سازی این تفاهم‌نامه را پیگیری کنند.


همچنین در دیدار دیگری، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با حضور در مجمع جهانی اهل بیت‌(علیهم‌السلام)، ضمن دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی، تفاهم‌نامه همکاری نیز امضا کردند.


در این نشست مشترک، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به نقش مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در پیگیری مسائل مربوط به پیروان مکتب اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) در دنیا ابراز کرد: از مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و دیگر نهاد‌های بین‌المللی برخاسته از انقلاب اسلامی انتظار می‌رود اندیشه، گفتمان و فکر برآمده از انقلاب اسلامی را در دنیا منتشر کنند، زیرا این گفتمان، راه‌گشای مشکلات بشر امروزی به شمار می‌رود.


رئیس جامعةالمصطفی یکی از سرمایه‌های مهم مجمع جهانی اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) را دانش‌آموختگان تربیت شده المصطفی در داخل و خارج کشور عنوان کرد و افزود: مجامع محلی تشکیل‌یافته در کشور‌های دیگر، به محور فکری، فرهنگی و اجتماعی نیاز دارند و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی می‌توانند در این عرصه خدمات زیادی ارائه کنند. پیش از این نیز دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در نقاط مختلف دنیا اهتمام ویژه‌ای به تبیین ابعاد گوناگون اسلام ناب و ترویج فرهنگ فاخر و بی‌بدیل اسلامی داشتند و این دو نهاد نیز در این عرصه، همچون عرصه‌های دیگر با یکدیگر همکاری می‌کردند.


حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه پیش از این هم این دو نهاد فاخر در بخش‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... با یکدیگر همکاری متقابل داشته‌اند، بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های سال‌های اخیر، نیاز است زمینه‌های همکاری را گسترش دهیم و ظرفیت‌های جدید شناخته و فعال‌سازی شود.


رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به بازبینی تفاهم‌نامه همکاری المصطفی و مجمع، عملیاتی‌سازی این تفاهم‌نامه را ضروری دانست و بر ارائه گزارشی از سوی بخش‌های پیگیری‌کننده اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه تأکید کرد.


برپایه این گزارش در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، با اشاره به همکاری دیرینه مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با جامعةالمصطفی، نقش پررنگ دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را در عرصه‌های مرتبط با مجمع ستود.


وی به فعالیت دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در مجامع محلی اشاره و اظهار کرد: بسیاری از فعالان فرهنگی مرتبط با مجمع، از دانش‌آموختگان المصطفی هستند و در بیشتر بخش‌های مجمع جهانی حضور دارند.


دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با بیان اینکه این دو نهاد مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموختگانی نداشتیم که اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی کنند، نمی‌توانستیم حضور گسترده‌ای در عرصه جهانی داشته باشیم.


دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، با تأکید بر گسترش همکاری جامعةالمصطفی و مجمع جهانی در عرصه‌های مختلف، بیانیه گام دوم را در عرصه‌های گوناگون کارگشا برشمرد و ضمن تأکید بر بازتعریف اهداف و مأموریت‌ها، ابراز کرد: انتظار داریم دست در دست یکدیگر، به هم‌افزایی در زمینه توانمندی‌ها همت بگماریم و برای نشر اسلام ناب در دنیا بیش از پیش بکوشیم.




نظرات کاربران