قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: هیچ اقدامی در حرم مطهر رضوی بدون هماهنگی ستاد کرونا انجام نمی‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که هیچ اقدامی را در داخل رواق‌های حرم مطهر انجام نمی‌دهیم مگر آن که با هماهنگی ستاد ملی کرونا باشد، گفت: دستورالعمل های بهداشتی تا 93 درصد در حرم مطهر رضوی اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه آخر صفر که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سال‌های گذشته در این ایام برنامه‌های مختلفی داشتیم که با حضور زائران و دلدادگان اهل بیت جلوه‌های ویژه‌ای از عشق و دلدادگی را بیان می‌کردند و آنچه که اتفاق می‌افتاد حماسه‌ای سراسر شور و صحنه‌های ماندگاری بود که فضای ایران اسلامی را به یک فضای خاص و متفاوت تبدیل می‌کرد.


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در اربعین حسینی مراسم خیره‌کننده‌ای برگزار می‌شد که چشمان دوستان و دشمنان مکتب اسلام در تعجب بود، بیان کرد: این اتصال و دگرگونی که در عالم ایجاد می‌شد، جلوه خاصی از عاشقی و بندگی، بندگان مخلص خدا بود.


وی خاطرنشان کرد: آنچه که امسال شاهد هستیم به علت حاکم بودن شرایط خاصی که متأثر از بیماری کرونا است، حال و هوای گذشته را بر حسب ظاهر نداریم و با آن حضور و شوق، مخصوصاً در دهه آخر مواجه نیستیم.


خاکسار قهرودی با بیان اینکه در دهه آخر صفر شاهد حضور فیزیکی زائران نیستیم، افزود: موظفیم بنا به وظیفه شرعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌ برنامه‌های متفاوتی را تدارک ببینیم.


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آنچه که امروز احساس می‌شود نیاز جدی بشریت به مسائل معنوی است، زیرا انسان در مقابل حوادث احساس درماندگی می‌کند و این درماندگی و بی‌پناهی حاصل گمراهی انسان است.


وی ادامه داد: بیماری کرونا از جهتی شوک مثبتی بود تا انسان بداند باید ارتباطش را با پناهگاه اصلی یعنی خداوند متعال و ائمه اطهار عمیق‌تر کند تا مشکلات نتواند انسان را از مسیر بندگی جدا کند.


خاکسار قهرودی با تأکید بر این مطلب که تغییر رفتار و رویکرد در مراسم‌های دهه آخر صفر چیزی از میزان دلدادگی مردم کم نمی‌کند، عنوان کرد: تمامی افرادی که در این مکان مقدس مسؤولیت دارند وظیفه سنگینی بر دوششان است، زیرا باید برای شناخت و معرفت بیشتر مردم تلاش کنند.


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص برنامه‌های مختلف با تغییر رویکرد از سمت آستان قدس رضوی در ایام بیماری کرونا خبر داد و گفت: آستان قدس رضوی به سهم خود برنامه‌های مختلفی را با تدابیر ویژه‌ای اندیشیده، مخصوصا در این ایامی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.


وی یادآور شد: شعار سال برنامه‌های دهه پایانی صفر «در پناه امام رضا(ع)» است و آستان قدس رضوی اقدامات مختلف ملی و فراملی را در این زمینه تدارک دیده است. برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز در نظر گرفته شده که جزئیات خاص خودش را دارد.


خاکسار قهرودی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیری برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر در نظر گرفته شده یا خیر؟ گفت: هیچ اقدامی را در داخل رواق‌های حرم مطهر انجام نمی‌دهیم مگر اینکه با هماهنگی ستاد ملی کرونا باشد، آنچه که تا به حال انجام شده در کنار پیگیری‌های جدی تلاش شده تا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران