جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس

جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین + عکس

مراسم بزرگداشت سالروز اربعین امام حسین(ع) با حضور دسته‌های سینه‌زنی و جمعیت میلیونی زائران در کربلای معلی به ویژه در بین‌الحرمین در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از شبکه جهانی الکفیل عراق، این مراسم امروز در میان تدابیر پیشگیرانه شدیدی برگزار شد که آستان‌های قدس حسینی و عباسی و خادمان آنها اتخاذ کرده‌اند و در آن همه اقدامات بهداشتی توصیه شده از سوی مرجعیت عالی دینی و نهادهای ذی‌ربط رعایت شده است.


ریاض نعمه السلمان، رئیس بخش شعایر و موکب‌های حسینی به شبکه جهانی الکفیل گفت:‌ برنامه دسته‌های سینه‌زنی از برنامه‌های عزاداری مکمل مراسم زنجیرزنی است که سالروز اربعین امام حسین(ع) را زنده نگه داشته و این دسته‌ها به شکل گرو‌های منظمی هستند که مداح حسینی در وسط آنها ایستاده و اقدام به نوحه‌خوانی می‌کند.


وی گفت: دسته‌های عزاداری همواره این مناسبت را گرامی می‌دارند و دو روز برای زنجیر زنی و دو روز برای سینه‌زنی اختصاص یافته است. بطوریکه خروج دسته‌ها از اول صبح دیروز آغاز شده و تا بعد از نماز مغرب و عشا ادامه داشت و دسته‌هایی از اکثر استان‌های عراق در آن شرکت داشتند.


 نقطه آغاز حرکت این دسته‌ها از خیابان قبله امام حسین(ع) است که با مرثیه‌خوانی از صحن مطهر آن حضرت عبور کرده و از بین‌الحرمین به سمت حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس(ع) حرکت می‌کنند.


اربعین حسینی(ع) امسال شاهد اقدامات بی‌سابقه‌ای در مقابله با ویروس کرونا بود و دولت عراق از صدور روادید زائران خارجی برای شرکت در زیارت اربعین خودداری کرد؛ امری که زائران ایرانی را به عنوان دومین جمعیت بزرگ زائران اربعین حسینی بعد از عراقی‌ها، از مراسم امسال محروم کرد.


مواکب حسینی امسال در حد توان خود، با رعایت ضوابط بهداشتی به ارائه خدمات به زائران مشغول شدند و همزمان وزارتخانه حمل و نقل عراق از قبل تمام واحدهای خودرویی خود را برای نقل و انتقال زائران به حالت آماده‌باش درآورد.


همچنین وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه‌ای امروز همزمان با آیین اربعین از موفقیت طرح خود در نقل و انتقال روان زائران خبر داد.


«علی شبر» سخنگوی آستان مقدس حسینی در سخنانی تصریح کرد: شمار زائران بسیار زیاد است و آمار نهایی طبق معمول پس از پایان مراسم اعلام می‌شود، همچنین آستان‌های مقدس حسینی و عباسی برای ارائه خدمات به زائران اربعینی آمادگی کامل دارند.




نظرات کاربران