ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر

ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفر

دستور‌های بهداشتی به هیات‌های عزاداری دهه پایانی ماه صفر در خراسان رضوی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شرایط آب وهوایی دستور‌های بهداشتی شبیه دستور‌های بهداشتی دهه اول ماه محرم به هیئات مذهبی ابلاغ شده است تا در صورت شرایط آب و هوایی مناسب، اقامه عزا در دهه آخر ماه صفر در محیط باز برگزار شود.


علی اصغر حسنی افزود: در صورت سردی هوا و بارندگی، اقامه عزا با رعایت دستور‌های بهداشتی در فضا‌های با سقف مرتفع و تعداد اندک برگزار شود.


وی گفت : استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی و اجرای دستور‌های بهداشتی از موضوعات مهم در برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر است.


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هیچ گونه خدمات رفاهی و پذیرایی برای زائران پیاده در نظر گرفته نشده است و باتوجه به همه گیری بیماری کرونا، به استانداری‌ها اعلام شده تا از شروع سفر زائران پیاده جلوگیری شود.


حسنی با اشاره به اینکه برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی و توزیع غذا در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌ها نیز ممنوع است، افزود: مردم نذورات خود را به صورت خشک در اختیار مردم محروم جامعه قرار دهند.


وی گفت : افرادی که نذر خود را در قالب غذای پخته در نظر گرفتند باید طبخ غذا را در آشپزخانه‌های مورد تایید معاونت بهداشت انجام دهند و غذا‌ها به صورت بسته بندی و بدور از ازدحام در اختیار مردم قرار بگیرد.


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازگشایی هتل‌ها توجیه اقتصادی ندارد و آن‌ها نیز تمایلی به بازگشایی ندارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران