انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷ انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷

انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی به سرپرستی حجاج ایرانی/۱۳۷۰/۰۱/۱۷

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی حکمی حجةالاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی را به سمت نماینده خویش و سرپرست حجاج ایران منصوب فرمودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی حکمی حجةالاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی را به سمت نماینده خویش و سرپرست حجاج ایران منصوب فرمودند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به حجةالاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌
جناب‌ حجةالاسلام ‌والمسلمین‌ آقای‌ حاج‌ سید احمد خمینی‌ دام‌بقائه‌
خدای‌ منان‌ را شکر گزاریم‌که‌ بار دیگر با عنایات‌ خود، ملت‌ شریف‌ ایران‌ را مشمول‌ تفضلات‌ خاص‌ فرموده‌ و موانع‌ را از سر راه‌ حج‌ ابراهیمی‌ و حضور در میعاد الهی‌ و مردمی‌ خانه‌ی‌ مکرم‌ خود برطرف‌ نموده‌ و دلهای‌ مشتاق‌ را با دعوت‌ به‌ وعده گاه‌ ضیافت‌ خود به‌ اهتزاز آورد. اکنون‌ به‌ فضل‌ الهی‌ و توجهات‌ ولی‌الله‌الاعظم‌ روحی‌فداه ‌ملت‌ ایران‌ در آستانه‌ی‌ استیفای‌ حق‌ عظیمی‌ است‌ که‌ سه‌ سال‌ به‌ ناروا از او باز داشته‌ شده‌ بود. باید شک‌ نکرد که‌ روح‌ مطهر امام‌ آزادگان‌ و قائد درست‌اندیشان‌، آن‌ پایه‌گذار حج‌ ابراهیمی‌ و ولایت‌ و برائت‌ محمدی ‌صلی‌الله‌علیه‌واله‌ از توفیق‌ کرامت بار ملت‌ ایران‌ و تلاش‌ و مجاهدتی‌ که‌ به‌ این‌ عزت ‌منتهی‌ شد، شاد و راضی‌ است‌.
این‌جانب‌ با تأسی‌ به‌ آن‌ بزرگوار که‌ جناب ‌عالی‌ را با اعتمادی‌ کم ‌نظیر از همگنان‌ ممتاز ساخته‌ بود ، با اطمینان‌ و اعتماد کامل‌ به‌ دانش‌ و بصیرت‌ و هوشمندی‌ همراه‌ با امانت‌ و صداقت‌ و کارایی ‌که‌ از آن‌ برخوردار می‌باشید، شما را به‌ سمت‌ نماینده‌ی‌ خویش‌ و سرپرست‌ حجاج ‌محترم‌ ایران‌ منصوب‌ می‌کنم‌.
این‌ واجب‌ بزرگ‌ که‌ ذکر خدا و انابه‌ و استغفار در آن‌ با برائت‌ و بیزاری‌ از مشرکین‌ و نمایش‌ عظمت‌ و وحدت‌ مسلمین‌ توأم‌ و همراه‌ است‌، امسال‌ در شرایطی‌ انجام‌ می‌گیرد که‌ مع‌الاسف‌ بخشی‌ از سرزمینهای‌ اسلامی‌ عربستان‌ و عراق‌ به‌ حضور و تصرف‌ ایادی‌ شرک‌ و کفر و استکبار آلوده ‌شده‌ و با سوء تدبیر و خباثت‌ بعضی‌ از حکام‌ ممالک‌ اسلامی‌، اختلافات‌ تازه‌ و برادرکشی های‌ بی‌سابقه‌یی‌ در میان‌ مسلمین‌ پدید آمده‌ است‌. این‌ چیزی‌ است‌ که‌ قلب‌ هر مسلمان‌ غیور و معتقد به‌ عزت‌ اسلام‌ و وحدت‌ مسلمین‌ را جریحه‌دار می‌سازد، و حج‌ باید بر دلهای‌ خسته‌ و مجروح‌ مسلمین‌ مرهم‌ نهاده‌، راه‌ رشد وصلاح‌ را ـ که‌ همانا اتحاد و همبستگی‌ ملت های‌ مسلمان‌ و عزم‌ راسخ‌ آنان‌ بر مقابله‌ و مبارزه‌ با اردوگاه‌ استکبار و جهان خواران‌ و غارتگران‌ ثروتهای‌ مادی‌ و معنوی‌ مسلمین‌ است‌ ، به‌ آنان‌ نشان‌ دهد.
حضور جناب‌عالی‌ که‌ یادگار عزیز و گرانقدر امام‌المجاهدین‌ و خود از شخصیتهای‌ برجسته‌ی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و دارای‌ مواضع‌ راسخ‌ و روشن‌ در مقابله‌ با توطئه‌ها و ترفندهای‌ استکباری‌ می‌باشید،به‌ حجاج‌ کشورهای‌ اسلامی‌ این‌ امکان‌ را خواهد بخشید که‌ سیاست‌ الهی‌ و به حق‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را بی‌واسطه‌ از زبان‌ یکی‌ از برگزیدگان‌ این‌ نظام‌ بشنوند و از رهنمود جمهوری‌ اسلامی‌ در حوادث‌ پیچیده‌ی‌ دنیای‌ کنونی‌ و منطقه‌ی‌ اسلامی‌ مطلع‌ شوند.
لازم‌ است‌ جناب ‌عالی‌ کلیه‌ی‌ دستورات‌ حضرت‌ امام‌ خمینی ‌رضوان‌الله‌علیه‌ را در احکام‌ صادره‌ به‌ نمایندگان‌ محترم‌ ایشان‌ در حج‌ سالهای‌ گذشته‌ در مد نظر داشته‌ و با دقت‌ و تمام‌ امکان‌ به‌ آن‌ عمل‌ نمایید و بالخصوص‌ مسلمین‌ را به‌ وحدت‌ کلمه‌ و دفاع‌ از اسلام،‌ و مبارزه‌ با ائمه‌ی‌کفر و سردمداران‌ ظلم‌ و فساد جهانی‌ و متجاوزین‌ به‌ حقوق‌ کشورها و ملتهای‌ ضعیف‌ و دست‌ نشاندگان‌ آنان‌ توصیه‌ کنید و از وقایع‌ ظالمانه‌ و خونینی‌ که‌ درفلسطین‌ و عراق‌ و لبنان‌ می‌گذرد آنان‌ را آگاه‌ سازید. همچنین‌ ضروری‌ است‌ که ‌در هر فرصتی‌ همه‌ی‌ حجاج‌ و بالخصوص‌ حجاج‌ عزیز ایران‌ را به‌ ذکر و خشوع‌ و تضرع‌ و تقویت‌ علقه‌های‌ معنوی‌ و رابطه‌ با حضرت‌ باری‌ تعالی‌ وتقدس‌ متذکر فرمایید.
اکنون‌ در آستانه‌ی‌ فصل‌ مبارک‌ حج‌، یاد شهیدان‌ مظلوم‌ و کبوتران‌ خونین ‌بال‌ حریم‌ امن‌ الهی‌ ، که‌ داغ‌ آنان‌ از دل‌ زدوده‌ نشده‌ و نخواهد شد، دل‌ را می‌گدازد و اشک‌ بر دیده‌ جاری‌ می‌سازد. امید است‌ که‌ حج‌ ناتمام‌ آن‌ مظلومان‌ به‌ لطف‌ خدای‌ عزیز و قدیر به‌ کمال‌ و تمام‌ حج‌ همه‌ی‌ مسلمین ‌بی نجامد و خون‌ به‌ناحق ‌ریخته‌ی‌ آنان‌، تقاص‌ همه‌ی‌ خونهای‌ به‌ناحق‌ ریخته‌ی ‌جهان‌ اسلام‌ را در پی‌ داشته‌ باشد.
لازم‌ می‌دانم‌ از جناب‌ حجة‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ کروبی‌ ، رئیس‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ که‌ با توجه‌ به ‌مسؤولیت‌ سنگین‌ خود در کشور امکان‌ ادای‌ این‌ مسؤولیت‌ را نداشتند به‌خاطر زحمات‌ بی‌دریغ‌ در حج‌ سالهای‌ گذشته‌ تشکر کنم.‌ و توفیق‌ جناب‌عالی‌ و کسانی ‌را که‌ در این‌ امر خطیر همکار و دستیار شما خواهند بود از خداوند مسألت ‌نمایم‌.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمة‌الله‌
بیستم‌ ماه‌ رمضان‌ 1411
برابر باهفدهم‌ فروردین‌ ماه‌ 1370
علی‌ حسینی‌ خامنه‌ای‌


| شناسه مطلب: 103240







نظرات کاربران