دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است
دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه‌چیز درباره مذاکره ایران با آمریکا کذب محض است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت «روز شهید» اظهار کرد: همه آنچه درباره مذاکره ایران با آمریکا یا سوریه با رژیم صهیونیستی یا حماس گفتند کذب محض است. اطمینان می‌دهم که هر حرفی از این نوع شنیدید اساساً دروغ است و حتی ارزش صدور بیانیه برای تکذیب هم ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان روزچهارشنبه (21 آبان ماه) در سخنرانی خود به مناسبت «روز شهید» در ابتدا شهادت اسیر «کمال ابو وعر» را که به تازگی بر اثر ابتلا به کرونا و به دلیل اهمال پزشکی در داخل یکی از زندان‌های اسرائیل به شهادت رسید، به ملت فلسطین تسلیت گفت. همچنین موفقیت ماهر الاخرس که پس از ۱۰۳ روز اعتصاب غذا موفق به شکست رژیم صهیونیستی شد، تبریک گفت.


دبیرکل حزب‌الله در ادامه این سخنرانی که به مناسبت روز شهید (در چنین روزی «احمد قصیر» از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با انجام عملیات استشهادی ۱۴۱ نفر از نظامیان صهیونیست را به هلاکت برساند) ایراد شد، گفت: عملیات استشهادی شهید احمد قصیر همچنان به عنوان بزرگترین عملیات استشهادی در تاریخ درگیری بین عرب‌ها و صهیونیست‌هاست.


دبیرکل حزب‌الله همچنین شهادت «شیخ محمد الأفیونی» مفتی اعظم سوریه در دمشق را به ملت سوریه و شهادت «حسن زید» وزیر ورزش دولت نجات ملی یمن را به یمنی‌ها تسلیت گفت. عملیات استشهادی احمد قصیر در شهر صور در سال ۱۹۸۲، بزرگترین عملیات استشهادی در تاریخ درگیری عربی-اسرائیل بود و همچنان هست.


سید حسن نصرالله در ادامه به مسئله مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی و لبنان درباره ترسیم مرزها اشاره کرد و گفت: مقاومت در موضوع ترسیم مرزهای زمینی و دریایی با رژیم صهیونیستی دخالت نمی‌کند، چراکه این مسئولیت دولت است.


دبیرکل حزب الله افزود: مقاومت اسلامی به همه آنچه که دولت در مسئله ترسیم مرزها مشخص کرده، پایبند است و به ارتش در آزادی همه اراضی اشغال شده لبنان کمک میکند.


سیدحسن نصرالله گفت: دولت لبنان «مزراع شبعا» و بلندی‌های «کفرشوبا» و بخشی از روستای «العجر» را جزو اراضی اشغال شده دانست و حزب‌الله هم از دولت برای آزادی این اراضی اشغال شده حمایت می‌کند.


دبیرکل حزب‌الله ضمن رد هرگونه ارتباط موضوع مذاکرات ترسیم مرزی با مذاکرات ایران و آمریکا گفت: برخی کشورهای منطقه حتی تلاش کردند موضوع ترسیم مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی را به موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گره بزنند.


وی افزود: در حاشیه این موضوع شایعه کردند که این مذاکره برای ترسیم مرز آبی، انعکاس مذاکرات ایران و آمریکاست. ایران هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نکرده و رهبر انقلاب هم گفتند که هیچ مذاکره‌ای با آمریکا انجام نمی‌شود.


سیدحسن نصرالله ادامه داد: همه آنچه درباره مذاکره ایران با آمریکا یا سوریه با رژیم صهیونیستی یا حماس گفتند کذب محض است. من اطمینان می‌دهم که هر حرفی از این نوع شنیدید اساساً دروغ است و حتی ارزش صدور بیانیه برای تکذیب هم ندارد.


دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مواضع ما درباره مذاکره سازش با دشمن روشن است. مذاکره غیرمستقیم برای اسرا، برای بازگشت پیکر شهدا و... اما مذاکره برای سازش، اصلا جزء عقیده ما نیست. هدف همه این شایعات مه‌آلود کردن فضا برای پوشش خیانتکاران حقیری است که روابط خود را عادی کرده‌اند.


سیدحسن نصرالله تصریح کرد: موضع ما در قبال اسرائیل کاملاً روشن است؛ موجودیت سرطانی آن غیرقانونی و اشغالگران سرزمین فلسطین هستند. در پرونده ترسیم مرز‌ها به دولت میشل عون اعتماد کامل داریم و می‌دانیم که او چقدر قاطع است.


نصرالله عنوان کرد: در موضوع اعضای هیئت مذاکره با رئیس‌جمهور اختلاف داشتیم و ما گفتیم که آن‌ها باید فقط نظامی باشند.


دبیرکل حزب‌الله گفت: یکی از اهداف رزمایش که اعلام کردند، شبیه‌سازی ورود نیروهایی به الجلیل [در شمال فلسطین اشغالی] و تلاش اسرائیل برای بازپس‌گیری آن از نیروهای مقاومت بود.


وی خاطرنشان کرد: نکته این است که وقتی دشمن اسرائیلی سال ۲۰۱۷ میلادی رزمایش برگزار کرد، هدف چگونه دفاع کردن از مرز [فلسطین اشغالی] بود، اما الان چگونه پس گرفتن الجلیل را تمرین می‌کند. معنای این رزمایش یعنی تغییر وضعیت مقاومت از حالت دفاعی به حالت تهاجمی است.


سیدحسن نصرالله تصریح کرد: نکته دیگر،‌ اصرار بر برگزاری این رزمایش است و رئیس ستاد مشترک اسرائیل می‌گوید، حتی اگر هزار سرباز هم کرونا بگیرند،‌ این رزمایش باید انجام شود. اسرائیل در بحران واقعی در سطوح آمادگی لجستیک، رهبری، نظامی، روحی و آمادگی برای عملیات به سر می‌برد.


وی تأکید کرد: این رزمایش برای احیای اعتماد به نفس و روحیه ارتش رژیم صهیونیستی است، اما آنها در نیروی زمینی در بحرانی واقعی به سر می‌برند.


وی گفت: نیروی هوایی اسرائیل را ما دست کم نمی‌گیریم... هر تحولی در حوزه نیروی هوایی از طرف آمریکا در اختیار آنان قرار میگیرد، اما این به این معنا نیست که ما دست بسته‌ایم.


سیدحسن نصرالله ادامه داد: امروز جنگ یمن که در سال هفتم به سر می‌برد، ثابت می‌کند که نیروی هوایی به تنهایی تعیین‌کننده نیست. در نتیجه تحلیل‌ها... باید بگوییم که مقاومت از زمان آغاز رزمایش و تا امروز در آماده‌باش صددرصد بوده است.


دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان اضافه کرد: آماده‌ایم و انگشتمان روی ماشه است. هر حماقتی که دشمن بکند، پاسخ ما سریع و آماده خواهد بود. در سوریه هم بالاترین آمادگی در نظر گرفته شده چه از جانب دمشق و ارتش سوریه چه از جانب متحدان.


سیدحسن نصرالله با بیان اینکه دولت ترامپ از بدترین دولت‌های آمریکا بود، تصریح کرد: ترامپ در حالی می‌رود که در حسرت یک تماس تلفنی مقامات ایرانی ماند.


دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: او مسئول شهادت حاج قاسم و ابومهدی است که به آن افتخار می‌کند. حق ماست که از این شکست ذلیلانه او خوشحال باشیم. او مردم آمریکا را هم تحقیر کرد، مردم هم او را تحقیر کردند. آنانکه می‌خواهند آمریکا را نمونه و الگو معرفی کنند، نگاهی کنند به آمریکا انتخابات و آمار و واقعیت نظام سیاسی و انتخاباتش.


سیدحسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: وضعیت اقتصادی آمریکا، بدهی‌های هنگفتش، میلیون‌ها فقیر در شهرهای پیشرفته‌اش.. چطور برخی چادر زده‌اند و کنار خیابان دوش می‌گیرند... آمار بالای ابتلا به کرونا یا بیماری‌های دیگر و بیماری‌های روحی ـ روانی و معتادان، آمار قتل و سرقت و زندانی‌ها و حجم فساد در ادارات دولتی و سیاستمدارانش... همه اینها را ببینید؛ چه نژادپرستی بالایی که شاهدش هستید.. آمار را خودشان می‌دهند.


وی عنوان کرد: نکته دیگر، رسوایی آمریکا در ادعای داشتن دموکراسی است... بخشی از حزب جمهوری‌خواه به نامزد دیگر تبریک گفته و در بخشی دیگر نبرد انتخاباتی ادامه دارد. نمی‌دانیم الان حزب جمهوری یا ترامپ می‌خواهد [با اعتراض‌هایش به نتیجه انتخابات و شمارش آرا] آمریکا را به کجا برساند.


دبیرکل حزب الله ادامه داد: درباره دولت جدید آمریکا -که البته دو ماه دیگر از عمر دولت فعلی مانده- باید گفت که در منطقه ما، مصیبت‌مان این است که از قدیم، سیاست آمریکا در منطقه سیاست اسرائیلی بوده؛ حفظ قدرت و برتری اسرائیل از چند دهه قبل تا امروز. روسای جمهوری آمریکا در حمایت بیشتر اسرائیل رقابت کرده‌اند.


سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: امروز طرح «معامله قرن» کجاست؟ من قبلاً گفته بودم که این موضوع سه ضلع دارد. ان شاء الله ترامپ که دارد می‌رود. بنیامین نتانیاهو هم وضعیت خوبی ندارد و محمد بن سلمان هم همین طور. بایدن در تبلیغات انتخاباتی گفته بود که محمد بن سلمان را به دلیل قتل خاشقچی و.. مجازات می‌کند؛ اگر به وعده وفا کند. ان شاء الله معامله قرن با شکست این اضلاع از بین خواهد رفت، در مقابل نه اراده ایران شکسته نه اراده سوریه.


بگفته وی با شخصیتی مانند ترامپ همه چیز در مدت باقیمانده از دوره ریاست جمهوری او محتمل است؛ لذا حزب‌الله به عنوان بخشی از محور مقاومت کاملاً طی این دو ماه باقی مانده هشیار باشد.


نصرالله ادامه داد: محور مقاومت باید در آمادگی کامل باشد تا در صورت هرگونه ارتکاب حماقتی آمریکایی یا اسرائیلی بتواند مقابله کند. دشمن صهیونیستی به شدت نگران است و نیک می‌داند که دستش در شرایط فعلی در لبنان به فضل معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت باز نیست.


دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که همه طرح‌ها و توطئه‌های علیه مقاومت و سلاح آن از سال ۲۰۰۵ میلادی تا به امروز شکست خورده است و بعد از این شکست‌ها بود که آمریکایی‌ها از سه سال پیش طرح تحریک منطقه و محیطی که حزب‌الله در آن حضور دارد، علیه این حزب را آغاز کردند.


سیدحسن نصرالله گفت که همه حوادث در لبنان از کاهش قیمت لیره لبنان در برابر لبنان و تحریم‌ها علیه مقاومت نشان داد که سفارت آمریکا در بیروت سازمان‌های غیر دولتی را مدیرت و تأمین مالی می‌کند.


وی هدف از تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله را اعمال فشار روانی و تحریک منطقه مقاومت‌ علیه این جنبش، جمع آوری معلومات و جذب مزدوران است.


وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که امروز دشمن اسرائیلی از بابت لبنان، بسیار نگران است چون مقاومت در لبنان حضور دارد. همه همّ‌وغم آمریکایی‌ها در لبنان در سال‌های اخیر این بوده که چطور از وجود حزب‌الله خلاص شوند.


سیدحسن نصرالله گفت: مذاکراتی را که قبل،‌ حین و بعد ۲۰۰۵ میلادی با سوریه شد به همه یادآوری می‌کنم. دو مقام بلندپایه عربی هم که اسمشان را ذکر نمی‌کنم، به سوریه رفتند. در ۲۰۰۵ میلادی و بعد از ترور نخست‌وزیر رفیق الحریری، هدف زدن مقاومت بود حتی این کار را از طریق جنگ مذهبی خواستند انجام بدهند. بعد از آن در جنگ ۲۰۰۶ میلادی هم هدف، سرکوب کردن مقاومت بود. در سال ۲۰۰۸ میلادی، توطئه ایجاد اختلاف میان حزب‌الله و ارتش بود که خنثی شد. در سال ۲۰۱۱ میلادی که بهار عربی نامیدند و آنچه در سوریه شروع شد، هم هدفش مقاومت در لبنان بود.


دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد، آمریکایی‌ها دیدند که هیچ کدام از این توطئه‌ها به نتیجه نرسید، حتی به سراغ تغییر نظام در سوریه رفتند... همه تلاش‌ها مثل ایجاد فتنه‌های داخلی در لبنان به نتیجه نرسید. الان به اینجا رسیده‌اند که مردم حامی مقاومت و کل مردم لبنان و به خصوص مردم شیعه لبنان را تحریک کنند و بشورانند که چرا از مقاومت حمایت می‌کنند.


سید حسن نصرالله تصریح کرد که آمریکا اکنون سرگرم تحریک مردم شیعه و مردم لبنان و شوراندن آنان است. این کار را از چند طریق انجام می‌دهد از جمله ایجاد بحران اقتصادی و تهدید همه به تحریم اقتصادی و پولی.


وی گفت: می‌خواهند وضعیت را آن قدر سخت کنند که به مردم بگویند، حالا اگر می‌خواهید از شر مشکلات خلاص شوید، دست از حمایت حزب‌الله بردارید. به دروغ می‌گویند که دولت،‌ دولت حزب‌الله است.


سیدحسن نصرالله افزود: مردم لبنان بدانید که شما در زمین چه کسی بازی می‌کنید. این جمعیت‌های غیردولتی برای چه میلیاردها دلار برایشان خرج شد؟ سفارت آمریکاست که این جمعیت‌ها و گروه‌‌ها را هدایت می‌کند.


وی گفت: همه تلاش‌های آمریکا تاکنون شکست خورده است و هیچ راهی جز تحریم دوستان و متحدان حزب‌الله برایشان نمانده است. کسانی که در این چارچوب، حزب‌الله را به فساد متهم می‌کنند، برای حرف خود مدرک و سند رو کنند. هدف آمریکا، تشدید جنگ روانی و تحریک مردم علیه حزب‌الله است.




نظرات کاربران