برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی

برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم در فضای مجازی

آیت الله رمضانی از برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص) به صورت مجازی خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ چکیده مقاله و ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در نشست خبری همایش حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص)، به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) پرداخت و گفت: باید شخصیت هایی که تأثیرگذار در بعثت پیامبر اسلام(ص) بودند، مورد مطالعه و پژوهش تاریخی قرار گیرند، یکی از این شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار در بعثت رسول گرامی اسلام، حضرت ابوطالب(ع) بوده است.


آیت الله رمضانی به شرح جزئیات همایش حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص) پرداخت و گفت: در این همایش تمام ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) و همچنین نقش ایشان در رشد و شکوفایی در جریان بعثت و مقابله با جریان های مخالف بعثت بررسی خواهد شد.


وی اظهار داشت: اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای برگزاری همایش با مراجع تقلید دیدارهایی داشتند و تمام مراجع تقلید حمایت های مادی و معنوی خود را در جهت بزرگداشت حضرت ابوطالب(ع) اعلام کردند.


وی با بیان اینکه دبیرخانه این همایش از پنچ کمیته علمی تشکیل شده است، گفت: در این همایش علما و فضلای اهل تشیع و مذاهب دیگر اسلامی درباره ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) سخنرانی خواهند کرد.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز کرد: تا کنون بیش از 400 چکیده مقاله و بیش از 100 مقاله به زبان های مختلف به دبیرخانه همایش ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص) ارسال شده است.


آیت‌الله رمضانی اظهار داشت: در جهت برگزاری این همایش گفت‌وگوهای تفصیلی با علما، فضلا و پژوهشگران از مذاهب اسلامی صورت خواهد گرفت و همچنین اشعار و هنرهای تجسمی در حال تولید و جمع آوری است.


وی با بیان اینکه همایش ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(س) قرار بود که اسفند سال 98 برگزار شود، اما متأسفانه با شیوع ویروس کرونا برگزاری این همایش لغو شد، گفت: این همایش به صورت وبینار بین المللی با مشارکت علمای شیعه و اهل سنت همزمان با سالروز وفات ایشان، در تاریخ 19، 20 و 21 اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران