خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟ خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟

خداوند بندگان خالص را چگونه امتحان می‌کند؟

خداوند را سنت های زیادی است که بخشی از آنها مربوط به آزمایش و امتحان بشر است و او را در مسیر زندگی با عوامل مختلف و وقایع گوناگونی امتحان می کند.

پایگاه اطلاع رسانی حج، روایت زیر از امام صادق (ع) را درباره چگونگی امتحان بندگان خالص از کتاب اصول کافی (ط-الاسلامیه) منتشر می کند.


 


امام صادق علیه السلام:


إنَّ لِلّهِ عَزَّوَجَلَّ عِبَاداً فِی الأرض مِن خَالِص عِبَادِهِ مَا یُنزلُ مِنَ السَّمَاء تُحفَةً إلَی الأرض إلَّا صَرَفَهَا عَنهُم إلَی غَیرِهِم وَ لَا بَلِیَةً إلّا صَرَفَهَا إلَیهِم.


خدای عزوجل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد.


اصول کافی (ط-الاسلامیه)، ج ۲، ص ۲۵۳ (باب شدة ابلاء المومن حدیث ۵)




مطالب مرتبط

نظرات کاربران