توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی

توزیع کتب شهدای مقاومت در میان نخبگان عراقی

رایزن فرهنگی ایران در عراق از توزیع کتاب‌های «شهید القدس الحاج قاسم سلیمانی» و «ضیف العراق باقلام العراقیه» در میان نخبگان فرهنگی، سیاسی و علمی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با اعلام این خبر، گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت رهبران پیروزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، یک هزار نسخه کتاب «شهید القدس الحاج قاسم سلیمانی» و یک هزار نسخه کتاب «ضیف العراق باقلام العراقیه» منتشره نمایندگی فرهنگی کشورمان در بغداد در قالب بسته‌های  تبیینی در میان نخبگان فرهنگی، سیاسی و علمی و همچنین، کتابخانه‌ها، مؤسسات علمی، دانشگاهی و حوزوی این کشور توزیع شد.


وی افزود: کتاب «ضیف العراق بالقلام عراقیه» یکصد و بیست و پنجمین کتاب منتشر شده توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بغداد در سال‌های اخیر است. این کتاب حاوی مصاحبه و یادداشت 18 شخصیت برجسته کشور عراق پیرامون شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.


رایزن فرهنگی کشورمان در عراق بیان کرد: انتشار این کتاب در عراق با استقبال گسترده نخبگان عراقی مواجه شده است. حجم زیاد درخواست‌ها برای تهیه این کتاب در مراسم‌های مختلف و یادواره‌های برگزار شده برای شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، موید این مطلب است.


نسخه دوم کتاب «ضیف العراق باقلام العراقیه» به زودی منتشر می‌شود


وی تأکید کرد: کشور عراق همواره در طول تاریخ مهد کتب خوان‌های جهان عرب بوده و با توجه به استقبال نخبگان علمی عراق از کتب جدید و بالا بودن سرانه مطالعه کتاب در بین نخبگان این کشور یکی از برنامه‌های نمایندگی فرهنگی بغداد، تبیین نظری اندیشه مقاومت و گفتمان سازی در این حوزه است.


حجت‌الاسلام اباذری همچنین، گفت: تاکنون آثار متنوعی توسط این نمایندگی فرهنگی در این حوزه منتشر شده که مورد استقبال محافل علمی و حوزی و حتی نخبگان سیاسی و احزاب عراق قرار گرفته است.


وی در پایان یادآور شد: نسخه دوم کتاب «ضیف العراق باقلام العراقیه» توسط این نمایندگی فرهنگی در حال تدوین است که به زودی منتشر خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران