کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش

کشف مسجد با یک قرن قدمت در بنگلادش

جوانانی که برای پاکسازی یک منطقه جنگلی انبوه رفته بودند یک مسجد را که گفته می‌شود صد سال قدمت دارد، در بخش بندری تکناف در بنگلادش کشف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از dhakatribune، مسجدی  که گمان می رود حداقل یک قرن قدمت داشته باشد ، در نزدیکی بخش بندری تکناف در بنگلادش  کشف شده است.


جمعی از مردان جوان روز دوشنبه 29 دی ماه هنگام پاکسازی یک منطقه جنگلی انبوه تحت محافظت محیط زیست این مسجد را در تکناف اوپازیلا کشف کردند.


مردم محلی می گویند که بزرگان داستان‌های این مسجد را با هم نقل می‌کردند. احتمالاً قدمت این مسجد حداقل صد سال پیش است. گفته می‌شد که مسلمانان با ایمان تا پس از استقلال بنگلادش در این مسجد نماز می خواندند.


از آنجا که منطقه اطراف محوطه پوشیده از پوشش گیاهی انبوه شده بود ، با گذشت زمان مسجد و موقعیت آن برای ساکنین محلی در مجاورت آن مبهم شد.


مسجد ، از نظر اندازه بسیار کوچک است. در طول یکی از دیوارهای این مسجد تک گنبدی، منبر بزرگی وجود دارد و دارای یک طاق و چند طاقچه کوچک در دیوار است. اعتقاد بر این است که این مسجد با استفاده از مصالح ساختمانی مانند آجر سوخته، شن ، آهک و خاک سرخ ساخته شده است.


محمد اولاه ، یکی از ساکنان محلی ، گفت: به گفته بزرگان ما ، این یک مسجد صد ساله است. حتی پس از استقلال بنگلادش ، مردم در اینجا نماز خواندند. اگر این مسجد بازسازی شود ، جایگاه خود را در تاریخ ما پیدا خواهد کرد.


عظیم، یکی از بزرگان منطقه ، گفت: این مسجد قدیمی است. ما از دوران کودکی نام این مسجد را می‌شنیدیم. بزرگان نسل ما گفتند که سال‌ها پیش که مبلغین  مسلمان خارجی برای تبلیغ اسلام به این کشور می‌آمدند ، شبها در آنجا می‌ماندند و عبادت می‌کردند. آنها احتمالاً این مسجد را ساخته اند.


| شناسه مطلب: 104617




بنگلادش مسجد



نظرات کاربران