مراسم بزرگداشت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین مظلومی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال عالم فهیم و خادم القران حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بزرگداشت ارتحال عالم فهیم ،مجاهد و خادم القران حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی (طاب ثراه) معاون فقید امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با رعایت ضوابط بهداشتی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور شماری از علما، روحانیان، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، استادان حوزه علمیه، طلاب، مدیران و روحانیان کاروان‌ها و مسئولان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.
براساس این گزارش، در این مراسم که آیت‌الله محسن قمی معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و حجج الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دکتر علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در سخنانی از جلسات ختم به عنوان جلسات تذکر یاد کرد و با استناد به آیه «کل نفس ذائقه الموت»تصریح کرد: مرگ سرانجام گریبان همه را خواهد گرفت، هیچ انسانی  را از مرگ گریز نیست و روزی از دنیا خواهد رفت.
وی یادآور شد: قرآن کریم، عالم برزخ و صحنه محشر را به خوبی بیان کرده است و انسان چه عمل صالح و چه نادرست داشته باشد، فردای قیامت آن اعمال در مقابل چشمانش ظاهر می شود و باید پاسخگوی آن باشد.
نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بیش از  700 آیه قرآن درباره مسائل معاد است، اظهار کرد: این آیات به ما می‌گویند چه اتفاقاتی در آخرت خواهد افتاد و از رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) در این خصوص روایات فراوانی رسیده که شرایط پس از مرگ را بسیار سخت توصیف کرده است.
وی با بیان اینکه انسان هیچ وقت نمی داند کی و در چه سرزمینی از دنیا خواهد رفت، تاکید کرد: مرگ پیر، جوان، عالم و غیرعالم نمی‌شناسد؛ بنابراین تا موقعی که در دنیا هستیم باید مراقب اعمالمان  باشیم و هشدارهای قرآن را جدی بگیریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های شخصیت  معاون فقید امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اخلاص، پاکی، صفا و صمیمت از جمله ویژگی‌های حجت الاسلام مظلومی بود، انسانی که صادقانه زندگی کرد و به دلسوزی، پاکی و پرتلاشی شناخته می‌شد.
وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام مظلومی به فضای مجازی تسلط داشت، یادآور شد: وی در حوزه حج بدون ادعا بسیار متواضعانه خدمت کرد و خدمات شایسته ای را ارائه داد و در آموزش زائران و روحانیان تلاش فراوانی داشت.
نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به خدمات حجت الاسلام مظلومی در راه اندازی دولت الکترونیک برای ارائه خدمات بهتر به روحانیان کاروان‌ها، اظهار کرد: وی در حوزه فرهنگی و اجرایی حج به عنوان یک کارشناس، دقیق اظهار نظر می کرد به طوری که همه دیدگاه  او را می پذیرفتند.
وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام مظلومی اهل بکاء بود و به پیامبر (ص) و اهل بیت و حضرت زهرا (س) بسیار عشق می ورزید، تصریح کرد: آن مرحوم در هر حوزه‌ای که کاری به او واگذار می‌شد، انصافا انسانی نمونه، الگو و پرتلاش بود.
حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسکر با اشاره به اینکه معاون فقید امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حوزه بین الملل تخصص داشت و با تسلطی که به زبان های عربی، ترکی و انگلیسی داشت در سفرها و ماموریت های  خارجی  معارف اسلامی را به خوبی بیان می کرد، گفت: آن مرحوم به حوزه معارف دینی مسلط بود و مسائل بین المللی را به خوبی می شناخت و از طریق زبان با مسلمانان سایر کشورها ارتباط می گرفت و با آن ها تعامل داشت.
وی در پایان به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ضمن تبریک آغاز جشن چهل و دو دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همه باید قدرانقلاب را بدانیم و از آن مراقبت کنیم.


 




نظرات کاربران