انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد
انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد

انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به دستاوردهای انقلاب درزمینه های مختلف، اقتدار ایران اسلامی در عرصه های گوناگون را ستودنی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در مراسم تواصی به حق  در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه با تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن 22 بهمن ماره اظهار کرد: 22 بهمن  از مهم‌ترین و ماندگارترین ایام مناسبتی است که باید برای بزرگداشت آن کوشش کنیم.


وی برخی از قیام‌های دنیا را یادآور شد و افزود: در دنیای امروز در کشورهای اسلامی و غیراسلامی قیام و انقلاب‌های زیادی رخ داده است، برخی از آن ، با عنوان انقلاب کبیر و مردمی یاد می‌کنند از جمله مهم‌ترین این قیام‌ها، قیام مردم آفریقا در سال 1950 میلادی در الجزایر است که مردم در مقابل چپاولگری فرانسه قیام کردند که 10 سال طول کشید و یک میلیون نفر کشته شدند. در خصوص مبارزان و رهبران الجزایری نیز کتاب‌های زیادی نوشتند، اما امروز که 60 سال از آن قیام می‌گذارد، این انقلاب و قیام یا رنگ باخته و یا فراموش شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: همچنین در دهه اخیر اخوان المسلمین مصر علیه حسنی مبارک در مصر قیام کرد؛ اما با آنکه شعار می دادند الاسلام هوالحل بیش از دو سال عمر این قیام دوام نیافت. وقتی انقلاب اسلامی مطرح شد، برخی از تحلیلگران آن را الگو گرفته از قیام الجزایر یاد می‌کردند؛ ولی این واقعیت ندارد، زیرا انقلاب اسلامی ایران اصالت خاصی دارد که در سایر کشورها شاهد آن نیستیم.


وی تاکید کرد: امروز پس از گذشت 42 سال ، انقلاب اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد وهمچنان همان شعارهای اوایل انقلاب را دنبال می کنیم و این راه درست را امام راحل در نظر گرفت و همچنان تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دارد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه امام خمینی(ره)، مردم را تصمیم‌گیرنده اصلی نظام و انقلاب می‌دانست ، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و انتخابات نقش آفرین هستند، به گونه‌ای که درانتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای شهر خود مردم تصمیم گیرنده هستند، لذا پای انقلاب می‌ایستند و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع میکنند.


وی دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی را فراوان برشمرد و اقتدار را از جمله این شاخصه‌ها دانست و تصریح کرد:  امروز اقتدار کشور افزایش یافته است، به‌گونه که ایران درگذشته بخشی از آمریکا به شمار می‌رفت و آن ها برای ما تصمیم می‌گرفتند، اما هم اینک ایران تصمیم گیرنده در منطقه است و آن را  به عنوان کشوری مقتدر می‌شناسند.


حجت‌الاسلام و المسلمین نواب یادآور شد: متاسفانه برخی افراد، دنباله روی آمریکا هستند و اقتدار ایران اسلامی را نمی‌بینند و گاهی برخی سخنان نابخردانه می‌زنند.


وی افزود: امروز آبادانی در ایران اسلامی بسیار افزایش یافته و گسترش آن بسیار درکنار توانایی نظامی و سیاسی نظام چشمگیر است. وقتی شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید، ایران با اقتدار به عین الاسد حمله کرد؛ ولی بیگانگان برخی می خواهند قدرت موشکی را از ایران بگیرند و به دنبال ذلت و تسلیم شدن هستند، اما سربازان امام و رهبری به این توطئه‌ها تن نخواهند داد زیرا آنچه بدست آوردیم در سایه مقاومت حاصل شده است.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان شماری از دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی، به وظایف امروز مردم برای حفظ انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: برخی سئوال می‌کنند که امروز پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید چه اقدامی انجام دهیم. پاسخ این است که باید افزون بر حضور در عرصه‌های مختلف نظام، شکرگذار نعمتی باشیم که خداوند به ما عنایت کرده است و این موضوع بسیار مهم است.


وی تاکید کرد: خدا با شکرگزاری نعمت را می‌افزاید و اگر کفران کنیم، عذاب خدا شدید است. اگر نعمت انقلاب را سپاسگزاری کنیم به نفع خود و فرزندانمان است، بنابراین باید صبر و شکرگذاری را به عنوان دو مولفه اخلاقی حفظ و برای گسترش آن تلاش کنیم.


وی افزود: انقلاب اسلامی ودیعه الهی برای همه ملت است، امروز برای بقای انقلاب اسلامی نیاز به فداکاری است، هر کس در این زمینه نقش خود را باید مشخص کند و نگوئیم که انقلاب برای ما چه کار کرد بلکه ببینیم ما برای انقلاب چه کاری انجام داده‌ایم و در هر جایگاهی هستیم نقش خود را به صورت صحیح و مطلوب انجام دهیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران