ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است

ایجاد وحدت، نخستین وظیفه علمای امت اسلام است

وزیر امور مذهبی پاکستان نخستین وظیفه  علمای امت اسلام را ایجاد وحدت دانست و مجمع جهانی حج را که هر ساله در شهر مکه برگزار می‌شود و پیاده روی اربعین را دو سمبل اتحاد امت اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش بین‌المللی دیپلماسی حج و زیارت، روز پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور حجج الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سیدابوالحسن نواب؛ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و عابد اکبری؛ رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌الملل ابرار معاصر و همچنین با قرائت پیام وزیر امور مذهبی پاکستان و دبیرکل اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان در پژوهشکده حج و زیارت درقم برگزار شد.


نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان در پیام خود خطاب به دست‌اندرکاران برپایی این همایش نخستین وظیفه  علمای امت اسلام و مسوولین کشورهای اسلامی را  ایجاد وحدت دانست.


وی این همایش را بسیارمهم توصیف کرد و گفت: خداوند متعال به صورت ویژه بر اتحاد و وحدت امت اسلامی سفارش کرده و تفرق و اختلاف را دست مایه فساد و تباهی امت اسلامی برشمرده است.


وی افزود: زمانی که رسول اکرم(ص) حکومت مدینه را بنیان نهاد؛ در ابتدای امر، میان دو گروه انصار ومهاجر "پیمان اخوت" برقرارکرد و توطئه یهودیان آن زمان که می خواستند با طرح "مهاجر-انصار" تخم نفاق و اختلاف را  بین مهاجرین و انصار پراکنده کنند، خنثی نمود و بدین ترتیب، یهودیان را مجبوربه پذیرش "پیمان مدینه " کرد و حکومت اسلامی از طریق این معاهده، پیام جهانی شدن خود را بدین گونه مطرح نمود که دولت اسلامی تنها، پاسدار حقوق مسلمانان نیست؛ بلکه ریاست مدینه به عنوان یک دولت اسلامی بدون در نظرگرفتن مذهب و قومیت حافظ حقوق تمام انسان ها می باشد.


وزیر امور مذهبی پاکستان با بیان اینکه طی چهارده قرن توطئه های بسیاری برای تقسیم امت اسلامی به گروه ها و فرقه ها صورت گرفته است که تا کنون هم ادامه دارد، افزود: امروز چندین کشوراسلامی که هدف توطئه های دشمنان قرار گرفته اند، در نتیجه اختلاف و افتراق تباه گردیده اند.


وی با تاکید براینکه امت اسلامی در حال حاضر بیش از گذشته به وحدت نیاز دارد ، تاکید کرد: بدون تردید، نخستین وظیفه علمای امت اسلام و مسوولین کشورهای اسلامی ایجاد وحدت است.


نورالحق قادری افزود: پاکستان همواره با تمام امکانات خود در راستای برقراری اتحاد ، صلح و امنیت بین کشورهای اسلامی فعالیت کرده است و برای این مهم باید فداکاری های بسیاری هم بکند.


وی ادامه داد: مجمع جهانی حج که هر ساله در مکه برپا می شود، فرصتی بزرگ و نمونه ای از وحدت مسلمانان تمام دنیا، برادری، دوستی، خدمت خلق وامنیت است و نیز پیاده روی میلیونی کربلا نمونه دیگری از ایثار و وحدت می باشد.


وی از ادیبان، دانشمندان، علما و صاحبان علم و معرفت دعوت کرد که اعمال مختلف حج را از این منظر ببینید که هرعمل از مناسک حج چگونه به ما درس بردباری، فداکار، ایثار ووحدت می دهد و این امر باید به زبان های مختلف و از طریق رسانه های جمعی به ملل جهان رسانده شود.


بر پایه این گزارش، بخش مجازی همایش بین‌المللی دیپلماسی حج و زیارت با سخنان دکتر محمدرضا دهشیری سفیر ایران در کشور سنگال و دکتر قدیر نصری رئیس مرکز پژوهشهای استراتژیک خاورمیانه از ایران ادامه یافت.


این گزارش حاکیست، این همایش با سخنان مهمانان خارجی دکتر محمد شماس، استاد دانشگاه لبنان و تحلیلگر مسائل سیاسی، شیخ حسین غبریس، مدیر امور اجرایی اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان و فرناندو ونتورا کشیش کلیسای کاتولیک رومی از کشور پرتغال به پایان رسید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران