رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس
رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس

رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس

مراسم رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب درباره نقش روحانیت در دفاع مقدس با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در حاشیه اختتامیه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت که با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه و پیام تصویری حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد، از ۲۰۰ عنوان کتاب تولید شده توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.


نقش روحانیت در دفاع مقدس و خنثی سازی توطئه دشمنان بی بدیل است
رلشگر محمد باقری در این مراسم بر نقش بی بدیل و تأثیرگذار روحانیت در خنثی کردن توطئه های دشمنان در این قرن اخیر و به عنوان هادیان جامعه اسلامی در موارد مختلف چون مبارزه با استعمار و ملی شدن صنعت نفت و پیروزی نهضت انقلاب اسلامی  اشاره کرد و گفت: اگر این نقش هدایتی روحانیت نبود، اثری از اسلام هم در جامعه وجود نداشت.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که نباید از نقش اثرگذار امام راحل در دهه ۴۰ در جذب جوانان به انقلاب، اسلام و دفاع از دین در مقابل دشمن به سادگی گذشت، افزود: ایشان در این رابطه توانستند با برنامه ریزی و ساماندهی روحانیت و بهره گیری مناسب از منبر و واعظین به این امر مهم دست یابند.در ادامه همگان شاهد بودند که چگونه امام راحل با رهبری خود توانستند حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند.


باقری افزود: امام راحل در همه مراحل انقلاب، در دفاع مقدس، در رهبری جامعه و هماهنگ سازی همه ارکان و در فرماندهی دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشته و زمانی که گفته بود «حصر آبادان باید شکسته شود»، پیروی از این مسئله راهبرد مهم نیروهای مسلح بوده و حتی هنگامی که حضور مردم در جبهه لازم بود، امام راحل امر به واجب کفایی داده بود. همه این موارد نشان دهنده همان نقش بی بدیل ایشان است.


وی گفت: ایشان پرچم دار دفاع مقدس و نیروهای مسلح هم به عنوان سربازان در خدمت ایشان بودند و وقتی در جبهه ها سختی ها زیاد می شد، نگاه و توجه به سخنان ایشان مشکلات را رفع می کرد و امروز این نقش مهم را  امام خامنه ای در همه صحنه ها برعهده گرفته است و به صورت بی نظیر و بی نقص کشور را از بحران ها بیرون برده و هدایت کرده است.


انقلاب اسلامی سنگر های کلیدی دشمن را فتح کرده است
یت الله اعرافی نیز در این مراسم گفت: امروز روز صدور منشور روحانیت به وسیله امام راحل است. همه این حرکت های بزرگ و افق های عظیمی که گشوده شده با پیشگامی امام راحل بود، ما مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: منشور روحانیت که سوم اسفند ماه سال ۶۷ از سوی امام راحل صادر و منتشر شد، بیانیه جامع و کلان راهبردی برای حرکت جامعه و آینده حوزه و روحانیت است و باید این منشور دستور العمل در حرکت همه مان باشد. منشور روحانیت از ویژگیهای زیادی برخوردار است از جمله این که در اواخر عمر امام راحل صادر شده است و گویا همه حاصل آن فکر بزرگ و نهضت عظیم در این منشور جمع شده است. این مسئله در پایان عمر ایشان به این منشور معنا و مفهوم خاصی می دهد.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بیان کرد: امام راحل از آن زمانی که در همین فیضیه فریاد انقلاب سرداد، در طول سال های ممتد بیانیه دادند، راهنمایی کردند و نگاه بلند را نشر دادند، اما این منشور که در اواخر عمرشان است از طراوت و جذابیت و جامعیت خاصی برخوردار است.  ویژگی دوم اینکه این منشور از صراحت و شفافیت برخوردار است. از جبهه بندیهای درون کشور و حوزه سخن به میان آورده اند. این شفافیت و صراحت نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد و در ادامه آن شجاعت و قاطعیت و فصل الخطاب در این منشور دیده می شود.


وی افزود: این منشور به طور ویژه در محور حوزه و روحانیت می چرخد و دور نمای حوزه و روحانیت را مشخص می کند و ایشان در این منشور چند بار عذرخواهی می کند که همه آنها درس آموز است و همه ما و شما باید پرچمدار آن باشیم و حوزه انقلابی باید آن را فرا بگیرد. امام در این منشور بر نگاه بلند تمدنی خود  تأکید  کرده و آن این که اسلام محور هدایت ایران و جهان است  این  اندیشه در همین حوزه ها باید پرورش یابد و جامعه را هدایت کند، به همین دلیل  در آن منشور که هم بر  اجتهاد اصیل و پایه های اصیل اجتهاد که در تاریخ حوزه شکل گرفته فوق العاده تأکید می ورزند و در عین حال می گویند، اجتهاد رایج نمی تواند دنیای امروز را هدایت کند و ما باید در اجتهاد، آفاق جدید و ابواب نو باز و بگشاییم.


 مشارکت ۲۵ هزار روحانی در دفاع مقدس 
حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی نیز در این برنامه گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و این سازمان اقدام به برنامه های کرده که از جمله همین برنامه است که شاهد اختتامیه آن هستیم.  این جشنواره در سطح کشور شروع شد و از ۹ دی ماه همه استانها این جشنواره را برگزار کردند و استقبال خوبی از سوی روحانیون شده و دربرگزاری آن، همه دستگاه های انقلابی و فرهنگی همکاری کرده اند. در دوران دفاع مقدس ۲۵ هزار روحانی حضور داشته اند و در پرورش معنوی نیروها نقش آفرین بودند و بیش از ۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند.


حجت الاسلام والمسلمین مصلحی گفت: امروز شاهد هستیم شهید حاج قاسم سلیمانی در همین جبهه های دفاع مقدس به کمال معنویت رسیده و توانسته افراد و جوانان زیادی را با خود همراه کند و اگر این شهید در دنیا و آخرت به عزت رسیده به دلیل همان جهاد اصغر و دارای روحیه جهاد اکبری بود.


رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان این که روحانیت در عرصه دفاع از اهل بیت(ع) هم نقش آفرین بوده و شهدایی راهم تقدیم نظام و انقلاب کرده، اظهار داشت: در همین رابطه نقش فرماندهی حضرت امام راحل در دفاع مقدس، نقش علما و مراجع در دفاع مقدس  و نقش حوزه های علمیه در دفاع مقدس از جمله محورهای سازمان نشر آثار  و ارزش های مشارکت  روحانیت در دفاع مقدس بوده است.


 .


 




نظرات کاربران