پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع

پیام آیت‌الله سبحانی برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع

آیت‌الله‌العظمی سبحانی، مرجع تقلید شیعیان برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله‌العظمی سبحانی، مرجع تقلید شیعیان برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


سرزمین‌های اسلامی در قرون اخیر شاهد جریانات گوناگونی بوده که موجب تجزیه کشورهای اسلامی شده و برخی منتهی به اشغال توسط کشورهای غیراسلامی شده است، سرزمین آذربایجان همواره مهد تشیع بوده و عالمان جلیل‌القدری را در دامن خود پرورش داده است از جمله می‌توان به بزرگانی همچون مرحوم میرزا مجتهد قره‌باغی، مرحوم زین‌العابدین شیروانی، مرحوم عبدالحسین لنکرانی، مرحوم بادکوبه‌ای و مرحوم میرزا علی نخجوانی و دیگران اشاره کرد. جمهوری اسلامی از اولین روزهایی که مرزهای شوروی سابق به ایران گشوده شد همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و از تعاملات فرهنگی علمی و مذهبی دو کشور حمایت کرده است.


اکنون که جهوری آذربایجان به حاکمیت مناطق اشغال شده دست یافته است نکاتی را یادآور می‌شوم؛ سرزمین قره باغ از دیرباز متعلق به سرزمین آذربایجان و اشغال آن امری نامشروع بوده است و باید سرزمین‌های اشغال شده به کشورهای اسلامی بازگشته و طرفین به معاهدات بین‌المللی متعهد باشند. مراقب باشید تا این منطقه کانون وهابیت و گروه‌های تروریستی و تکفیری مبدل نشود. اطلاع دارم که وهابیون سالهاست در این منطقه حساس سرمایه‌گذاری و تبلیغ می‌کنند. دشمنان اسلام به دیانت و استقلال این کشور چشم طمع دوختند.


شیعه در این منطقه سابقه دیرینه داشته و مورد توجه دشمنان اسلام است و لذا مراقب دسسیه‌ها و شیطنت‌های آنان باشید. در مناطق آزاد شده با ارامنه با اخلاق اسلامی رفتار کنید به گونه‌ای که از ناحیه شما مورد آزار و اذیت واقع نشوند.


خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نکنید، عداالت کنید که به تقوا نزدیک‌تر است و از خداوند پروا دارید که خدا به آن چه انجام می‌دهید آگاه است»؛


در پایان به روح همه عزیزانی که از این آب و خاک صیانت کرده طلب رحمت و مغفرت نموده علی‌الخصوص برای طلاب آذربایجانی که برخی از آنها نیز به فیض رفیع شهادت نائل شده‌اند علو درجه را مسئلت دارم.


قم، جعفر سبحانی، ۱۳ رجب المرجب ۱۴۴۳


یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی «قره‌باغ ۱۷ ربیع» با هدف تبیین گفتمان ۱۷ ربیع درباره قره‌باغ و رهنمودهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) برای حل مسئله قره باغ امروز، ۱۱ اسفندماه با حضور شخصیت‌های برجسته عملی و دینی ایران، جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز، ترکیه، اوکراین، روسیه و بلاروس در سالن همایش‌های امین قم در حال برگزاری است.




نظرات کاربران